Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. představil ve čtvrtek 30. ledna 2020 nové parciální trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které byly zakoupeny v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL. Dále nízkoemisní autobusy s pohonem na CNG, zakoupené v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL II a dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace.
Představení nových vozidel se zúčastnil ministr životního prostředí Richard Brabec, primátor statutárního města Ústí nad Labem Petr Nedvědický, členové představenstva a dozorčí rady Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. a další hosté.
- Zaměstnanci DPP se budou testovat sami doma
- Dopravní podcast (99): Tramvaje v Toruni
- Zvýšené vstupné do Muzea MHD zmenšilo ztrátu
- DPP získal stavební povolení pro trolejbusovou linku Palmovka – Miškovice
- Zápisky občasného tramvajáka (20): Déjà vu
Dopravní podnik města Ústí nad Labem má k dnešnímu dni 50 autobusů, které jsou poháněny na stlačený zemní plyn a jsou tak šetrné k životnímu prostředí a obyvatelům města. Pět nových nízkopodlažních nízkoemisních autobusů s pohonem na CNG Iveco Urbanway délky 18 metrů dodala společnost Tezas servis a 5 autobusů délky 12 metrů společnost Zliner. Autobusy splňují emisní normu Euro 6.
Devět parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr Solaris dodala do Ústí nad Labem společnost Škoda Electric. Jejich předností je bateriový pohon, který umožňuje trolejbusům jízdu i mimo úseky trakčního trolejového vedení. Dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení je 10 – 12 km.
Nové dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace nahradí stávající Škodu Yetti 2.0 TDi. Mezi jeho hlavní klady patří provoz na stlačený zemní plyn (CNG), čímž se řadí do kategorie ostatních vozidel MHD s pohonem na CNG a je tak šetrné k životnímu prostředí.
Nízkopodlažní vozidla zvyšují komfort cestování veřejnou dopravou a umožňují snazší nastupování a vystupování, které ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Cílem DPmÚL je nejen pravidelná obnova vozidlového parku, ale také zájem o ekologickou dopravu ve městě. Z tohoto důvodu také DPmÚL již vyvíjí aktivity k využití vodíkové technologie pro účely MHD, ve které vidí velký potenciál. Statutární město Ústí nad Labem podporuje kroky k ekologické dopravě.
V rámci celého dne si lidé mohli projít a prohlédnout interiéry vozidel a zeptat se zaměstnanců DPmÚL na další technické parametry jednotlivých předváděných vozidel.
TZ DPmÚL
- Zaměstnanci DPP se budou testovat sami domaPoté, co brněnský dopravní podnik představil plán s testováním zaměstnanců na covid, padla otázka, jak k testování svých zaměstnanců přistoupí dopravní podnik v Praze (DPP). „Vzhledem k počtu zaměstnanců, provozů a provozoven DPP jsme … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (99): Tramvaje v ToruniV srpnu 2020 jsme s kamarády navštívili několik několik polských měst provozujících tramvajovou dopravu. Tím prvním byla Toruň, která se nachází uprostřed země, přibližně mezi Lodží a Gdaňskem. Jak funguje kolejová doprava ve městě, … Pokračovat ve čtení
- Zvýšené vstupné do Muzea MHD zmenšilo ztrátuRok 2020 nebyl veselý asi pro nikoho. Z důvodu pandemie byly v části roku zavřená i muzea, včetně toho tramvajového v Praze. Přesto zásadní propad v tržbách pražské Muzeum MHD vykrylo zdraženým vstupným. … Pokračovat ve čtení
- DPP získal stavební povolení pro trolejbusovou linku Palmovka – MiškoviceDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) může začít s první etapou stavebních prací na elektrifikaci autobusové linky č. 140, získal totiž pro ni pravomocné stavební povolení. DPP pro provoz na této lince chystá v nejbližších … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (20): Déjà vuToho dne mě čekala zatím nejdelší směna, devět a tři čtvrtě hodiny bez jedné minuty na lince č. 10. Tu už jsem měl, 1 kolo se soupravou eRPéček. Tentokrát to bude se 14T … Pokračovat ve čtení