Letiště Vienna International Airport zažilo další rekordní rok. V loňském roce odbavilo 31,7 milionu cestujících, o 17,1 % více než v předchozím roce. Pro letošní rok očekává zpomalení růstu na tři až pět procent, důvodem je omezený počet slotů.
Vídeňské letiště v roce 2019 profitovalo z pokračujícího nárůstu přepravní poptávky. Jeho branami prošlo v uplynulých dvanácti měsících 31 662 189 cestujících (+ 17,1 %). Narostl především počet takzvaných lokálních pasažérů, pro které byla Vídeň výchozím nebo cílovým místem cesty (24 318 315, + 20,0 %), počet transferových cestujících vloni rostl pomaleji (7 189 864, + 7,6 %). Počet pohybů narostl o 10,7 % na 266 802. Cestující z Vídně nejčastěji mířili do Londýna (707 237).
Zvyšování kvality a CO2 neutralita
„Patříme mezi 20 největších letišť Evropy,“ uvedl předseda představenstva Flughafen Wien AG Julian Jäger. „Navzdory zvýšenému objemu cestujících se nám, společně s Austrian Airlines, podařilo zlepšit i dochvilnost. V roce 2019 byla Vídeň třetím nejdochvilnějším letištěm ve své kategorii v Evropě, světové stojíme na 15. místě,“ zmínil Jäger. Vídeň podle něj usiluje o pětihvězdičkové hodnocení a do roku 2030 i o CO2 neutralitu.
Pomalejší růst
Pro letošní rok očekává Vienna International Airport zpomalení růstu na tři až pět procent. Letišti totiž chybí nové sloty, zejména ve špičkových časech. Do konce roku chce Flughafen Wien investovat kolem 230 milionů eur, značná část financí putuje do modernizace a rozšíření terminálu.
Rok 2020 na letišti Wien-Schwechat v číslech
Cestující | 31 662 189 | + 17,1 % |
z toho lokální cestující: | 24 318 315 | + 20,0 % |
a transferoví cestující | 7 189 864 | + 7,6 % |
Počet pohybů | 266 802 | + 10,7 % |
Cargo (v tunách) | 283 806 | – 3,9 % |
MTOW (v tunách) | 10 878 054 | + 13,6 % |
TZ Vídeň
- Havárie zastaví provoz tramvají na PetřinyOd zahájení denního provozu v sobotu 22. února 2025 do ODVOLÁNÍ je přerušen tramvajový provoz v ulicích Střešovické a Na Petřinách. tramvajové linky 1, 32 a 96 jsou ze zastávky Vozovna Střešovice vedeny přes zastávku Park … Pokračovat ve čtení
- Historické Tatry v Magdeburgu přejely „po svých“ do muzejního depaDne 15. ledna 2025 převezly MVB a sdružení IGNah do muzejního depa v Sudenburgu historickou soupravu ČKD T6A2+B6A2, která se stane cenným exponátem. Přestože pravidelný provoz skončil už … Pokračovat ve čtení
- Podcast Dopravní 6 (48) → Opatření na Hanspaulce a chystané akce TSKVyšel nový podcast o dopravě v Praze 6. Dozvíte se o přípravách rozšíření ulice Horoměřická, jak to vypadá s rekonstrukcí stanice metra Hradčanská a posílením linky 2 a … Pokračovat ve čtení
- Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodejiModernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva … Pokračovat ve čtení
- Startuje soutěž na nové vlaky PIDStředočeský kraj a hl. m. Praha zveřejnily zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na železničního dopravce, který bude na páteřních tratích na území Prahy a Středočeského kraje provozovat od … Pokračovat ve čtení