Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. Po velkém humbuku v roce 2021, kdy … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 korun. Jízdenka cestujícím umožnila cestování ve … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – Chodov. Náhradou bude možné využít bezbariérové … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se má jednat o preventivní opatření, aby … Pokračovat ve čtení
- Berlín zavede v metru poloautomatický provozBerliner Verkehrsbetriebe (BVG) poprvé zavede v Berlíně na linkách metra U5 a U8 systém řízení vlaků založený na systému CBTC (Communication Based Train Control – řízení vlaku založené na komunikaci). Moderní systém Trainguard MT CBTC, … Pokračovat ve čtení