Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- DPP získal stavební povolení pro trolejbusovou linku Palmovka – MiškoviceDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) může začít s první etapou stavebních prací na elektrifikaci autobusové linky č. 140, získal totiž pro ni pravomocné stavební povolení. DPP pro provoz na této lince chystá v nejbližších týdnech vyhlášení … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (20): Déjà vuToho dne mě čekala zatím nejdelší směna, devět a tři čtvrtě hodiny bez jedné minuty na lince č. 10. Tu už jsem měl, 1 kolo se soupravou eRPéček. Tentokrát to bude se 14T ve faceliftu, … Pokračovat ve čtení
- Zaměstnanci DPMB se budou na covid-19 testovat v pivní šaliněZaměstnanci Dopravního podniku města Brna se budou testovat na covid-19 přímo v areálech podniku. Testovací místo dopravce zvolil netradičně, ale stylově, využije pro něj i pivní tramvaj ŠalinaPub, která bude přejíždět mezi areály. První zaměstnanci … Pokračovat ve čtení
- Přes náměstí Míru nepojedou měsíc tramvajeDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v následujících týdnech opraví jednu z nejvytíženějších tramvajových tratí v Praze v Jugoslávské ulici, na náměstí Míru a ve Francouzské ulici po křižovatku s Blanickou. Práce rozdělí do dvou etap. První etapu DPP zrealizuje … Pokračovat ve čtení
- Může auto projet kolem tramvaje v zastávce bez ostrůvku? Neznalost předvedli i řidiči DPPTramvaj zastaví v zastávce, kde není nástupní ostrůvek a otevře dveře. Auto za tramvají zastaví, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit do tramvaje. Ale v jaký moment se může řidič automobilu rozjet? Až tramvaj zavře … Pokračovat ve čtení