V Toulous slavnostně otevřeli novou linku A metra ve formátu „XXL“. Cílem projektu „My Line A in XXL“ bylo zdvojnásobení přepravní kapacity cestujících. Zakázku na prodloužení vlaků metra z původních 26 metrů na současných 52 metrů, ze dvou vagonových souprav na 4 vagonové soupravy, získala tehdejší divize Mobility společnosti Siemens v listopadu 2015.
Nové vozy metra umožňují přepravit až 320 cestujících, tím byla navýšena kapacita linky A z 220.000 na 400.000 cestujících za den. Cílem je zkrátit interval mezi jednotlivými vlaky ve špičce na 75 sekund, což povede ke zlepšení cestovního komfortu a zkrácení doby čekání cestujících na vlak metra ve čtvrtém největším francouzském městě.
„Toulouse, jako jedno z nejrychleji rostoucích měst ve Francii, potřebuje dopravní systém, který zajistí maximální výkonnost a spolehlivost a zároveň poskytne cestujícím optimální pohodlí. Naše řešení VAL pomůže Toulouse těchto cílů dosáhnout. Jak pro dojíždějící místní občany, tak i pro návštěvníky města je zdvojnásobení přepravní kapacity linky A přínosem,“ řekla Sabrina Soussan, CEO společnosti Siemens Mobility.
Společnost Siemens Mobility řídila celou integraci systému, včetně inženýrství, vývoje softwaru a úpravy dopravního systému VAL: kolejová vozidla, systém automatizace jízdy vlaků, trať, nástupištní stěny, síť, automatický dohled a také centrální řídicí středisko umístěné v Basso-Cambo.
Pozoruhodné nasazení týmů společnosti Siemens Mobility a partnera umožnilo tento projekt realizovat za plného provozu na lince A a dokončit jej ve velmi náročném časovém rámci. Každou noc mezi půlnocí a čtvrtou ráno prováděl padesátičlenný tým potřebné úpravy systému VAL. Každá noční směna byla zakončena ověřovacími testy pro zajištění hladkého chodu systému. Společnosti Siemens Mobility se podařilo každý den splnit požadavky na bezpečnost a spolehlivost linky, která byla pravidelně spouštěna v 5 hodin 15 minut ráno. V létě 2018 na tomto projektu pracovalo více než 100 lidí.
Kompletní dopravní systém VAL je součástí portfolia produktů společnosti Siemens Mobility pro městskou hromadnou dopravu. Zahrnuje vozidla, speciální jízdní dráhu, elektrické napájení i řízení a zabezpečení. Po oficiálním zprovoznění ve francouzském městě Lille v roce 1983 se systém VAL stal prvním plně automatizovaným metrem bez řidiče na světě, které jezdí na pneumatikách. Systémy VAL přepravily celosvětově již více než 5 miliard cestujících, celkem 12 automatizovaných linek metra vybavených systémem VAL patří k nejvýkonějším městským dopravním systémům na světě. V Toulouse je systém VAL provozován již od roku 1993. Nejnovější verze souprav VAL je nazývána CityVAL.
TZ Siemens
- 8. května ovládnou trasu metra C historické soupravyVe středu 8. května 2024 bude Praha oslavovat výročí 50 let metra jízdami historických souprav na lince C. Jako první vyjede v 9.19 z Kačerova na Florenc historická třívozová souprava ze zahájení provozu metra v roce 1974. Vlaky Ečs budou do 16:00 jezdit na nejstarším … Pokračovat ve čtení
- DPP vymění pražce, kolejnice a výhybky na traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice SkalkaNa traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice Skalka bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od středy 8. května 2024 měnit dožilé dřevěné pražce za betonové a s nimi také kolejnice … Pokračovat ve čtení
- Odklízení vykolejených vozů po nehodě u Klínce začne ve čtvrtekČeské dráhy začnou ve čtvrtek 9. května od 8 hodin ráno s odstraňováním dvou vykolejených vozů motorové jednotky řady 814, které u Klínce vykolejily minulý týden. Pomocí nehodového vlaku s jeřábem dojde k nakolejení vozidel, které budou … Pokračovat ve čtení
- DPP hledá zhotovitele trolejbusové trati na MalvazinkyDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky a vybudování až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy v garáži Řepy. Předpokládaný … Pokračovat ve čtení
- České dráhy kupují deset lokomotiv VectronČeské dráhy kupují od leasingové společnosti RSL deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v letošním roce postupně přebírat do svého majetku. V provozu budou na všech obvyklých výkonech společně s ostatními lokomotivami Siemens Vectron, které … Pokračovat ve čtení