České dráhy společně s Olomouckým krajem představily novinku v regionální železniční dopravě – jednotky řady 646 výrobce Stadler Pankow. První dvě soupravy budou v prvních dnech vozit cestující na trati z Olomouce do Drahanovic.
„Jednotky Stadler GTW jsou v jednotném vzhledu stejně jako všechna ostatní vozidla v motorové trakci, které v regionu v rámci objednávky Olomouckého kraje jezdí. Vnější nátěr je v korporátních barvách Českých drah, příslušnost k regionu pak reprezentují polepy s motivy Olomouckého kraje,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Vozidla budou nasazena na pravidelných spojích výhradně na území Olomoucké kraje. V první fázi budou jezdit na Hané, konkrétně na trati z Olomouce do Drahanovic. Poté se s nimi cestující svezou také na severu kraje. Na Jesenicku budou jezdit např. na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna.
Dvanáct jednotek se sníženou podlahou řady 646 výrobce Stadler Pankow pořídily České dráhy v Německu. Dvě vozidla, která budou zprovozněna v těchto dnech, ČD upravily vlastními silami. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři jednotky Stadler sami, než vybereme opravce, který kompletně zmodernizuje všechny. Proč nevyužít toho, že máme šikovné lidi a potřebné kapacity. Poděkování za to patří zaměstnancům olomouckého depa,“ doplňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz.
Každá jednotka nabídne přes 100 míst k sezení, ve stávajícím provedení je již instalován audiovizuální informační systém (prozatím bez diakritiky) nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu v průběhu tohoto roku.
Zároveň v současné době běží druhá veřejná zakázka na kompletní modernizaci všech dvanácti vozidel. Ta bude zahrnovat např. vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.
Termín pro doručení žádostí byl pro zájemce o veřejnou zakázku stanoven na 6. února. Nyní budou s kvalifikovanými dodavateli probíhat jednání o ceně a smluvních podmínkách s cílem vybrat nejvhodnější nabídku.
Technické parametry
- Třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu
- Rok výroby – 1999/2000
- Max. rychlost – 120 km/h
- Max. zrychlení – 0,85 m/s2
- Délka jednotky – 38 660 mm
- Šířka skříně – 3 000 mm
- Celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg
- Výkon motoru – 550 kW
- Obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících
TZ ČD
- V německé Pirně vysunují stavbaři Metrostavu most přes údolíPoslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně. Stavbaři Metrostavu a sesterské firmy Bemo Tunnelling mají za sebou poslední dlouhý výsuv mostu, při kterém byla 777 m dlouhá … Pokračovat ve čtení
- Trolejbusy pro linku 58 narazily na technické potíže, nyní už je provoz lepšíDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) avizoval, že od 1. února 2024 zahájí provoz nových kloubových bateriových trolejbusů na lince 58, přestože dodání těchto vozidel zaznamenalo roční zpoždění. Realita však byla … Pokračovat ve čtení
- Sezónu muzejních linek zahájily komentované jízdyV pátek 22. března proběhly pro občany Prahy 6 dvě komentované exkurze v areálu Muzea MHD na téma: Muzejní linky – včera, dnes a zítra. Součástí akce byla také komentovaná jízda historickou … Pokračovat ve čtení
- Podcast dopravní 6 (27) → Tramvaje, autobusy, zásobování, sdílená zónaNová Komise-pracovní skupina pro nové tramvajové tratě v Praze 6, úpravy provozu "zásobování" na Ladronce, nové autobusy Iveco a podjezd v Liboci, tramvajová trať do Suchdol na námět posluchače, dopravní značka … Pokračovat ve čtení
- Zastávka Na Padesátníku prochází kompletní modernizacíNa začátku března začaly stavební práce na výstavbě nových autobusových zastávek Na Padesátníku. Nové zastávky umožní bezbariérový nástup do vozidel MHD a součástí stavby jsou i nové chodníky a přechod pro … Pokračovat ve čtení