Odříznutá vozovna způsobí zrušení linky 15 a omezení linky 17. Proč nepomohou Střešovice?

Během Velikonoc proběhne tramvajová výluka ze Strašnic k Ústředním dílnám DP, která způsobí odříznutí vozovny (odstavné plochy v Hostivaři) od kolejové sítě. Podle webu ROPIDu bude z tohoto důvodu od 10. do 13. dubna zcela zrušena linky 15 a polovina spojů nevyjede na linku 17.

Na lince 17 budou vypraveny pouze spoje jedoucí v trase Sídliště Modřany – Vozovna Kobylisy. Místo vložených spojů, které jezdí z Modřan na Výstaviště Holešovice budou prodlouženy do Modřan vybrané spoje linky 3.

Dopravní komplikace nezpůsobí ani zrušení linky 15, ani poloviční omezení provozu linky 17. Cestujících v městské dopravě je nyní minimum.

Ale pokud zaznívají hlasy od střešovických řidičů, že jejich vozovna potřebuje práci a výkony na linkách v době zrušené retrolinky 23 a smluvních jízd, proč nyní Střešovice nevyjedou na linky 15 a 17?

Mělo by to větší opodstatnění, než jedno střešovické retro pořadí na lince 2. Zároveň by vozy T3SUCS najezdily na linkách 15 a 17 pořádnou porci kilometrů, což má být cílem vypravování retro vozů na linku 2. Najezdit kilometry, aby mohly být vozy postupně předány na cyklickou opravu.

Nebo to tak horké není s nutností vypravení vozů T3SUCS do provozu? Či není odvaha říct, že linky budou o Velikonocích zrušeny/omezeny, protože jejich výkony nejsou potřeba nutně zajistit z důvodu snížené poptávky? Situace, kdy je nějaká z vozoven odstřihnutá od sítě není nic mimořádného a pokaždé si podnik s vypravením na linky poradil. Zvláště, když se jedná o prázdninové nižší vypravení. Něco tady nesedí.

Zároveň dopravní podnik, ani ROPID nezodpověděl dosud otázky k pravidelnému nasazení retrovozů na linku 2…


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.