V rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží buduje Metrostav nový železniční most přes Průběžnou ulici. Nově pod mostem povede široká komunikace s vlastním tramvajovým pásem, který bude oddělen od automobilové dopravy.
Do budoucna vznikne v prostoru mostu přestupní uzel mezi vlakovou, tramvajovou a autobusovou dopravou. Zastávky MHD budou propojeny schodišti, výtahy a eskalátory s novou železniční zastávkou na mostě.
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2020/04/MTS485-1024x683.jpg)
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2020/04/MTS4117-1024x682.jpg)
Aktuálně je dokončena větší část hrubé stavby mostu, na kterém bude zprovozněna první kolej. Zákonnou podmínkou jejího uvedení do provozu je provedení statické zatěžovací zkoušky, která byla provedena 21. dubna. V jejím rámci najely na most dva železniční jeřáby EDK750 o celkové hmotnosti 291 t. Pracovníci Kloknerova ústavu ČVUT přitom měřili deformace nosné konstrukce mostu. Již z předběžných výsledků vyplývá, že zjištěné průhyby jsou na dolní mezi očekávaných hodnot. Tím je ověřena spolehlivost provedeného díla.
Výstavba mostu přes ul Průběžná nadále pokračuje a první vlaky zastaví s cestujícími v nové zastávce Praha Zahradní Město v roce 2021.
Úvodní foto: Metrostav