9. května oslavilo pražské metro 46. výročí provozu. Po mnoha letech se výročí neslavilo a dokonce jej ani dopravní podnik (DPP), ani organizátor dopravy (ROPID) nepřipomínali např. na Facebooku. Přitom metro má pro Prahu klíčovou roli.
Na druhou stranu je pravda, že v současné době je provoz metra upozaďován delšími „prázdninovými“ intervaly, ač všechny obchody ve městě fungují a lidé chodí do práce.
Prvním úsek, kde se Pražané svezli v roce 1974 metrem, byl z Florence na Kačerov. Takzvaný úsek I.C měří 6,6 km a čítá 9 stanic. V roce 1978 se Praha dočkala druhé linky označené písmenem A a v roce 1985 vyjela linka označená písmenem B.
Po většinu existence metra docházelo k soustavnému rozšiřování sítě. Smutný byl rok 2008, kdy po dokončení metra C do Letňan byla zastavena výstavba metra v Praze. Ta byla opětovně nastartována až v roce 2010 prodloužením trasy A z Dejvické. Další přerušení v budování nastalo v roce 2015, kdy byl dokončen úsek z Dejvické do Motola. Až v roce 2019 začal geologický průzkum pro novou trasu metra D.
V současnosti měří síť pražského metra 65,1 km a má 61 stanic. Provoz zajišťuje 53 souprav Siemens M1 na trase C a 93 souprav 81-71M (modernizace Škoda Transportation) na trasách A a B. Za rok přepraví metro 461 milionů cestujících.
Do dalších let přejme pražskému metru, ať už se po třetí neopakuje chyba, že se přestane metro stavět. Praha se neustále rozrůstá a ani v současné době nejsou metrem pokryty zásadní územní celky s velkou hustotou obyvatel.