Československý Dopravák vyšel naposledy. Bohužel.

Na jaře 2020 vyšlo poslední tištěné vydání časopisu Československý Dopravák. Končí zásadní magazín na poli dopravních časopisů, který byl se čtenáři přes 15 let.

Důvod je podobný, jako u jiných titulů (jinak tématických), které minulosti skončily. V posledních letech se propadá příjem z tištěné inzerce, která se víc a víc přesouvá na internet. Jen předplatitelé „provoz“ časopisů v Česku neutáhnou.

Ač se Libor Hinčica (šéfredaktor a vydavatel) snažil skromně časopis stavět do role, že Československý Dopravák není jen jeho dílo, popravdě tomu tak bylo. A to v dobrém. Československý Dopravák budu mít vždy spojen s Liborem, nehledě na tým lidí, se kterým na časopisu pracoval. Bez Libora a jeho perfektnosti a důslednosti by se časopis nedostal tam, kde byl.

Dokázal vytvořit perfektní časopis na profesionální úrovní. Po redesignu se zásadním způsobem přiblížil k německému Strassenbahn Magazinu, který považuji za nejlepší v oboru.

V posledním čísle se dočtete o historických projektech, na které se v dřívějších vydáních nedostalo. Třeba o zkrácené verzi trolejbusů Škoda 14 Tr pro Indii a celkově o zrození legendy Škoda 14 Tr, o tramvajích v Přerově, o Ikarusech a Sanosu v Bratislavě, či o trolejbusech Ikarus 280 v Polsku.

Časopis Československý Dopravák pokračuje nadále v internetové verzi a já bych chtěl Liborovi poděkovat za všechnu práci, kterou odvedl nejen na časopisu, ale i na dalších projektech. Ať to byly trolejbusové oslavy v Opavě, Československý trolejbus z Chomutova přes Opavu do Košic, či akce Čechoameričan, tedy dovoz českého trolejbusy z Ameriky do Česka. Libore, díky!


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou