Kromě retro spojů na lince 180 je v plánu další linka

Jak jsme informovali v Dopravním podcastu, v Praze byl zahájen provoz retro autobusu na běžné lince. Od konce května je vyčleněno jedno pořadí (14.) na lince 180 pro „historický-retro vůz“. Informaci potvrdil také ROPID.

S iniciativou na provoz kloubového retro autobusu Karosa B961 přišel pražský dopravní podnik. „Jedná se o primární inciativu DPP, nicméně z naší strany s tímto návrhem souhlasíme a domníváme se, že to může být zajímavý doplněk k aktuálnímu provozu retrovozů u tramvají,“ sdělil pro dopravní magazín MHD86.cz Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu a dodává: „S ohledem na stáří vozu B961 byla udělena konkrétní výjimka pro toto vozidlo, do konce letošního roku bude možnost provozovat historická vozidla za konkrétních podmínek zapracována do standardů tak, aby nebylo nutné udělovat výjimky.“

Téma „retrolinky 180“ probíráme v 59. Dopravním podcastu:

Zároveň Filip Drápal vyloučil, že by se plánoval provoz standardních autobusů (např. Karosa B951) na lince 180 a to ani o víkendu.

„Jedno standardní pořadí je výhledově zvažováno pro provoz na nějaké další lince (zatím není přesně určeno na jaké, ale opět by to nemělo mít nějaký zásadní dopad třeba na podíl garantované nízkopodlažních pořadí, navíc je předpoklad, že tím retrovozem by se mohl v budoucnu stát i nízkopodlažní autobus),“ říká Filip Drápal.

Vypadá to, že v autobusové divizi dopravního podniku se k vedení dostala „nová krev“, která má zájem na zachovávání historických autobusů a jejich občasném provozu. Přesto bude těžké napravit takové přešlapy z minulosti, jako nezachování např. kloubové Karosy B741, či dalších vozů řady 700 podobně, jako se povedlo u tramvají řady T3.


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou