Deset nových Solarisů pro Liberec

Dopravní podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s. (DPMLJ) zakoupil 10 nových kloubových autobusů Solaris Urbino18 s pohonem na zemní plyn.

Nové vozy přišly na 79,75 milionů korun a tato částka bude z části spolufinancována z evropských fondů. Firma Solaris byla jediným výrobcem, který se do soutěže vypsané v prosinci 2019 přihlásil.

Autobusy Solaris byly dodány v září a do běžného provozu jsou nasazovány od pondělí 28. 9. 2020. Všechna nová vozidla jsou komfortnější, autobusy Solaris Urbino18 jsou první nové vozy v Liberci vybavené klimatizací na stanovišti řidiče a v salonu pro cestující.

Do konce roku 2020 vyjedou na linky MHD v Liberci ještě další 4 nové 12 metrů dlouhé naftové autobusy. Tentokrát od firmy SOR, která postupně dodá na základě rámcové smlouvy celkem 20 vozidel.

Dopravní podnik zakoupil poslední nová vozidla v roce 2017, jednalo se o typovou řadu Iveco Urbanway. Z důvodu nutného rychlého doplnění vozového parku na konci roku 2018, kdy externí dopravce podal výpověď ze smlouvy, byla v roce 2019 pořízena na přechodnou dobu pouze ojetá vozidla, například z německého Schwerinu, DP Praha nebo ze Zlína.

Rozšíření plochy stání pro autobusy

Od jara 2020 postupně probíhá nutná oprava a rozšíření odstavných ploch v zadní části areálu garáží autobusů ve Vilové ulici. Důvodem změny stání je jednak nutnost zlepšení plnění hlukových limitů při ranním výjezdu s ohledem na okolní zástavbu panelových a rodinných domů. Dalším parametrem vedoucím ke změně je nárůst počtu kloubových vozidel, která vyžadují větší prostor k manipulaci.

Plochy se rozšířily o cca 2 500 m2, doplněno bylo osvětlení a kompletně vyměněno oplocení areálu. Celý prostor o rozloze cca 9 500 m2 byl opatřen novým asfaltovým povrchem. V současné době zbývá na části rozšířené plochy dokončit montáž ochranných svodidel.

Přestavba dílny v autobusových garážích

Krátce před dokončením je přestavba původní nevyužívané dílny na výměnu olejů na halu pro opravy vozidel s pohonem na CNG. Přestavba byla započata v loňském roce a spočívala v prodloužení prostor původní dílny, zřízení nového montážního kanálu s kompletní novou výbavou vzduchotechniky a elektroinstalace. Při těchto pracích došlo ke zdržení z důvodu nejednoznačné legislativy oboru elektro ve vztahu k pohonu vozidel na CNG. Projektovou elektro dokumentaci bylo nutné přepracovat včetně konzultací s revizními orgány. Většinu elektroinstalací provádějí zaměstnanci dopravního podniku. V současné době jsou odborné práce krátce před dokončením.

TZ DPMLJ