Na kukačku: Praha v roce 2005 a výluková linka 38

V březnu 2005 probíhala rekonstrukce smyčky Petřiny. A tak jezdila výluková linka 38 (Petřiny – Špejchar), na kterou dodnes rád vzpomínám. Na mé střešovické trati jezdily výhradně mé oblíbené tramvaje KT8D5. Jelikož číslo 38 nebylo na plátně, v budnicích byly trvale cedule s tímto číslem. Ti, co sledují na Instagramu můk účet @omh86, už fotografie viděli, ale byla by škoda o ně připravit i klasické čtenáře dopravního magazínu MHD86.cz.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

V březnu 2005 probíhala rekonstrukce smyčky Petřiny. A tak jezdila výluková linka 38 (Petřiny – Špejchar), na kterou dodnes rád vzpomínám. Na mé střešovické trati jezdily výhradně mé oblíbené tramvaje KT8D5 😍. Jelikož číslo 38 nebylo na plátně, v budnicích byly trvale cedule s tímto číslem. 🇨🇿 Praha 6, Petřiny 📆 03/2005 📸 Ondřej Matěj Hrubeš www.MHD86.cz 🟦⬜🟦⬜🟦 #mhd86 #tramvaj #tram #elektricka #villamos #strassenbahn #straßenbahn #bim #tramway #трамвай #instatram #trampictures #tramspotting #ckdtatra #tatra #tatraworld #tatratram #praha #prag #prague #verkehr #mhd #retro #history #city #stadt #praha6 #kt8 #kt8d5 #mojemetro

Příspěvek sdílený Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),

Na zasněženou Ořechovku přijíždí KT8D5 ev. č. 9023 na lince 38.
KT8D5 (9024) na odjezdu z nástupní zastávky Špejchar. Tehdy smyčce vládly tramvaje KT8D5 z důvodu rekonstrukce smyčky Petřiny.
V roce 2005 jezdily kátéčka v původním i „té šestkovém“ laku. Ty v původním už dost mizely.
Tady jsou ve smyčce Špejchar zachycené na výlukové lince 38 (Špejchar-Petřiny) vozy 9046 a 9040.
Výlukový zastávkový označník na Petřinách v roce 2005. Tehdy se používaly samolepky imitující z dálky dřívější plechové cedulky. Dneska se vytiskne papír se všemi linkami a zasune do fólie.
Ukončení linky 38 před smyčkou Petřiny
Trať na Petřiny se za 15 let změnila. Pryč jsou tramvajové panely a taky vysokopodlažní tramvaj KT8D5 už v Praze na linkách nejezdí. Na fotografii vůz 9024 v původním „polomáčeném“ laku na cestě z Větrníku k zastávce Vojenská nemocnice.
A když už jsme u toho Špejcharu. V té době zachycené linky 174 a 216. Dnes už tam žádná linka MHD nekončí…

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou