Pražská doprava oslavila v listopadu hned několik výročí. Liberecký Boveraclub uspořádal pro nadšence první jízdu tramvají T2-62 on-line. V Bochumi zprovoznili novou tramvajovou trať a vyřadili z provozu celou flotilu nízkopodlažních tramvají. Linka 19 v Praze nevyjede, její krátká trasa neměla smysl. DPP nakoupil nové Solarisy 10,5 Midibus+, chybí jim větší transparenty. A Roman si koupil železniční kolejiště.
35 let nás vozí soupravy metra na trase B. První provozní úsek byl ze Smíchova na Florenc. 30 let jezdí „béčko“ z Florence na Českomoravskou. Jaký máme vztah k žluté trase pražského metra jsem probrali v podcastu. Znáte třeba naší hru „Jedno rychlý malý“? Významné výročí proběhlo i u tramvají. 25 let vozí Pražany tramvaje T6A5 a my vzpomínáme na první setkání s těmito vozy. 30 let jezdí tramvaje z Palmovky na Ohradu a před 70 lety vyjely tramvaje od Vojenské nemocnice na Petřiny.Boveraclub 17. listopadu uspořádal první veřejnou jízdu „novou“ historickou tramvají T2-62. Z důvodu epidemie se jízda konala bez cestujících, ale Boveraclub z celé jízdy přenášel on-line přenos na internet. Jeho součástí byly i rozhovory s osobnostmi Boveraclubu. Skalní fanoušci si mohli zakoupit na jízdu symbolickou jízdenku pro podporu záslužné činnosti Boveraclubu.
V německé Bochumi 1. listopadu zprovoznili novou tramvajovou trať Langendreer Markt – Papenholz. Nová trať měří 2,6 km a zprovozněné byly nové linky 305 a 309. Nová trať je náhradou za zrušenou lesní trať přes Papenholz a vede zastavěným územím.
13. listopadu naposledy v Bochumi vyjely nízkopodlažní tramvaje řady MGT6D (místně značené NF6D). Celá flotila čtyř desítek vozů byla v posledních letech postupně odprodána do polské Lodži. Poslední den vyjely vozy ev. č. 401 a 421 na linky 308 a 318.
Tramvajová linka 19 v Praze zatím nevyjede. Jaké přinášela komplikace pro cestující a pro křižovatku nám. bří. Synků x Otakarova? Jaký je celkový záměr s trasováním linky 19? Proč rovnou neměla jezdit na Lehovec? O tom se dozvíte podrobnosti v Dopravním podcastu.
Pražský dopravní podnik nakoupil nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus+. Kromě faktu, že jsou ve starém červeno-bílém vizuálu probíráme důvody jejich malých čelních transparentů. Proč se zdají být malé na Solarisech? A proč se Praha neumí inspirovat Varšavou, nebo třeba Ústeckým kraje, kde jsou na vozech velké čelní transparenty? Bylo by to technicky možné v Praze? Velké téma, o kterém byla i řada diskuzí na internetu.
Závěrem se Roman rozpovídal o jeho novém železničním kolejišti ve velikosti HO a probrali jsme, jaký je rozdíl mezi „vláčkodromem“ a modulovou železnicí.
Pusťte si 84. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Vodka přináší svobodu, hlásí pražská tramvajV poslední době se významně zvýšil počet tramvají s celovozovou reklamou a ukazuje na marnou snahu vedení Prahy sjednotit design vozidel Pražské integrované dopravy. Ohledně celovozových reklam na pražských tramvajích vyvstává několik otazníků. Proč ROPID … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (134) → Jiří Zapadlo o rekonstrukci dálnice D10Hostem Dopravního podcastu je Jiří Zapadlo, oblastní ředitel pro oblast Čechy střed ve společnosti Metrostav Infrastructure. Povídali jsme si o probíhající rekonstrukci dálnice D10 v oblasti Benátek nad Jizerou. Jak probíhá oprava dálnice Praha – … Pokračovat ve čtení
- Kukátko → Blíží se mistrovství Evropy řidičů tramvajíO víkendu hostí německé Lipsko 9. ročník Mistrovství Evropy řidičů tramvají. Na soutěžní akci v centru města se utká 25 týmů z různých koutů Evropy. Svou reprezentaci vysílá do Lipska také Dopravní podnik města Brna. … Pokračovat ve čtení
- Ptejte se řidiče tramvaje a propagátora focení mobilemPozvání do podcastu přijal Aleš Burakowski, řidič tramvaje (DPO), nadšenec do městské dopravy, propagátor fotografování mobilem. Jak vypadá pracovní den řidiče? Jak se dostal k MHD? Proč propaguje focení mobilem? Otázky pokládejte na Patreonu, platformě … Pokračovat ve čtení
- Začíná rekonstrukce stanice metra Florenc. Náhradní dopravu zajistí tramvajeZ důvodu rekonstrukce stropní desky ve stanici Florenc dochází od soboty 21. května 2022 (od zahájení provozu) do neděle 22. května 2022 (do ukončení provozu) k dočasnému přerušení provozu metra v úseku Vltavská – Hlavní … Pokračovat ve čtení