Senát vyzval berlínský DP, aby posílil provoz MHD. Tatrovky zůstávají v provozu

Jak už to v Německu bývá, když se vyhlásí v nějakém městě konec vozů ČKD Tatra, neznamená to, že nebudou jezdit ještě mnoho let. Ač 7. února psal německý deník Der Tagesspiegel, že 12. února skončí v Berlíne provoz tramvají řady KT4, nestalo se tak. Konec „Tatrovek“ avizoval i dopravní podnik. Senát však vyzval berlínský dopravní podnik, aby od 15. února posílil hromadnou dopravu. Důvodem je probíhající epidemie a zajištění větších rozestupů cestujících v tramvajích a autobusech.

S tramvajemi Tatra se loučil i web berlínského dopravního podniku
Únorové vydání podnikového měsíčníku BVG Plus

Podle webu RBB24.de má být od pondělí 15. února nasazeno do provozu navíc až 100 autobusů, většinou kloubových, na 50 nejvytíženějších linek. Zároveň dochází k posílení tramvajových linek M5 a M8 ve špičkách pracovních dnů. Právě na těchto posilových spojích bude možné spatřit tramvaje KT4. Dále se mohou vozy KT4D objevit na lince 18.

Berlín chce postupně otevírat školy od 22. února, čímž se očekává zvýšení počtu přepravených cestujících. Od stejného data bude na provoz dohlížet i stovka strážců. Jejich úkolem bude upozorňovat cestující na dodržování bezpečnostních odstupů na zastávkách a ve vozidlech MHD. Případně budou cestující na zastávkách směřovat do následujících spojů, pokud některý spoj přijede plný.

Podle webu berlínského dopravního podniku je uvedeno prodloužení provozu tramvají KT4 do 30. 4. 2021. Nasazeno může být až 20 zbývajících vozů. Zda nedojde k dalšímu prodloužení provozu tatrovek nelze nyní odhadovat. Zároveň dopravní podnik vzkazuje tramvajovým nadšencům, že by rád letos uspořádal „rozloučku“ s Tatrami, ale záleží na epidemiologické situaci.


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou