Na kukačku: Hotliner v roce 2009

V roce 2009 při stavbě tunelového komplexu Blanka pendlovaly autobusy Hotlinera na náhradní autobusové lince X1 mezi Vozovnou Střešovice a Hradčanskou. Zároveň ve stejném roce jsem zachytil vozy zmíněného dopravce na výlukové lince X11 na Spořilově. Společnost Hotliner byla tradičním partnerem Dopravního podniku hl. m. Prahy při zajišťování náhradní dopravy. Tenkrát kolovala pro dopravce v dopravní branži zlá přezdívka Šrotliner. Na linky náhradní dopravy nasazoval vozidla na sklonku svého života. V dnešní terminologii bychom spíš používali přezdívku Retroliner.

Ti, co sledují na Instagramu můj účet @omh86, už fotografie viděli, ale byla by škoda o ně připravit i klasické čtenáře dopravního magazínu MHD86.cz.

V posledním provozním období jezdily autobusy společnosti Hotliner převážně v bílém nátěru. Vůz ev. č. 9511 zachycen v tramvajové smyčce Spořilov při nasazení na linku X11.
Pohled do interiéru autobusu Hotlinera (ev. č. 9511)
Karosa s ev. č. 9518 zachycena v ulici Cukrovarnická u střešovické vozovny.
Odstavená Karosa Hotlinera před vozovnou Střešovice na lince X1 v dobách výstavby tunelového komplexu Blanka.
Tehdejší interiér autobusu Karosa řady B730 (ev. č. 9527) patřící společnosti Hotliner, která zajišťovala pro pražský dopravní podnik náhradní autobusovou dopravu. V tomto případě linka X1 Vozovna Střešovice – Špejchar.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.