Co bude dál s pražskými retrovozy T6A5?

Zatímco flotila tramvajových retrovozů se v Praze rozrůstá, fakticky není vozy kam vypravovat. Speciální retrolinka 23 pro provoz retrovozů ČKD Tatra byla zrušena a její obnovení není na dohled. Mezi nejnovější retrovozy patří tramvajová souprava T6A5.

Vozy ev. č. 8601 a 8750 představují první a poslední vůz ze série T6A5 pro Prahu. S běžným provozem se tramvaje T6A5 rozloučily v druhé polovině června a od té doby přichází na řadu otázka, kdy vyjedou zachovalé vozy ve formě retra.

Několik dopravních webů informovalo o chystaném nasazení soupravy 8601+8750 na linku 1. Mělo se tak stát o jednom z prvních červencových víkendů. Tomuto plánu napovídal i rozpis směn řidičů. Bylo to logické s ohledem na trasu linky 1 kolem Muzea MHD a zároveň vypravování vozů T6A5 ze žižkovské vozovny. Jenže nakonec té šestky nevyjely.

Proto se redakce MHD86.cz obrátila na dopravní podnik s dotazy, jaký je zamýšlený provoz retrovozů T6A5.

Vzhledem k tomu, že linka 23 nebude do konce letošního roku nejspíše obnovena, plánujeme vozy T6A5 zatím vypravovat v rámci retroprovozu“ sdělil pro dopravní magazín MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí komunikací v pražském dopravním podniku a doplnil, na jakých linkách by se mohly vozy T6A5 objevit.

… pokračování článku pro Patreony MHD86.cz

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou