Nový vizuál PID omladil CityElefant

V pátek 29. dubna proběhlo na pražském hlavním nádraží slavnostní představení prvního CityElefantu v novém vizuálu Pražské integrované dopravy. První dojem? Vlak omládl na první pohled.

Na prvním nástupišti se sešli zástupci Prahy, Středočeského kraje, Ropidu, Českých drah a designového studia. Slunečné počasí, zářivá jednotka a páteční odpoledne přispělo k dobré náladě.

S Adamem Scheinherrem jsme si před oficiálním začátkem akce zanotovali, že nový vizuál PID jednotku CityElefant značně omladil. Najednou vlak vypadá moderněji, což se stalo i u autobusů v novém vizuálu PID.

Jak víte, jsem velkým zastáncem nového vizuálu PID, přesto jsem měl pochybnosti z jeho upravené verze. Oproti původnímu dvoubarevnému schématu šedé-červená je vizuál tříbarevný. Ke zmíněným barvám přibyla černá. U autobusů a tramvají Škoda 14T to není tolik znatelné, ale na CityElefantovi a tramvaji KT8N je té černé hodně. Teda na mě. Zároveň se do útlumu dostala červena, což mě mrzí.

Na druhou stranu vnímám, že všem zastáncům nového vizuálu se líbí tato upravená verze a jsem pravděpodobně jediný se svým pocitem. Taky ale musím přiznat, že je to jen drobný detail a pořád se mi nová identita PID velmi líbí.

původní návrh
realita

Lehké zklamání jsem měl spíš z interiéru opravené jednotky. Ač je z venku vlak v barvách PID, uvnitř je v barvách ČD. Sedačky mají potah se vzorem „červíků“ v upravené variantě. Také provedení zásuvek je takové humpolácké. Chybí pouze klasické zásuvky, bez USB koncovek.

Doufám, že po podzimních volbách se povede zrušit i výjimky, které si prosadili tramvajoví šotouši, a nový vizuál PID se bude objevovat na všech typech tramvají. Nejchladnější přístup k novému vizuálu PID totiž vidíme v pražském dopravním podniku.

Foto: ROPID

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.