Šotocirkus s číslem 23

Pamatujete si na prasopsa v podání soupravy tramvají T2+T3 na retrospoji linky 2? Šotouši v pražském dopravním podniku možná koketují s dalším úletem. Po Evropské třídě v Praze 6 se proháněla souprava spojená z retro tramvaje T3SUCS ev. č. 7269 a historického vlečného vozu Ringhoffer.

Jízda bude pravděpodobně vykázaná coby služební přetah z vozovny Střešovice do vozovny Vokovice. Ale kdo ví, co z toho může být dál.

Před lety by v Praze také nikoho nenapadlo, že budou šotouši v DPP prosazovat provozování dvojic T2+T3 na nostalgické lince, aby měli zajímavé fotky do „albíčka“.

Možná se dočkáme na retrolince 23 v provozu i dvojice T3 + vlečný vůz Ringhoffer. Nebylo by to divné, protože část lidí v DPP mluví o nedostatku provozních retrovozů řady T3. Část těchto vozů dopravní podnik odstavil mimo vozovenské haly a tak tyto tramvaje trpí povětrnostními podmínkami a tím, že nejsou pravidelně provozované. Někteří dlouhodobě uvádí, že je záměr zlikvidovat část flotily retrovozů T3 s tím, že náhradou jsou tramvaje T2 a K2. Ty téměř v Praze nejezdily, ale někteří vedoucí pracovníci v DPP si je vysnili. Takže se vozy odkoupily z Liberce a Bratislavy a za miliony korun zrenovovaly.

A co bude dál? T3 + vlečný vůz Ringhoffer vyzkoušen a tak by se mohla vypravit třeba koňka, která by táhla tramvaj T3. Šotosny a šotocirkus s číslem 23 totiž nezná hranic.

Článek vyšel na webu retrolinka23.cz.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.