Uher si stěžuje, že ROPID vybírá dopravce pouze na základě ceny, výkony ovšem předává jiným

Během třiceti let se dopravce Martin Uher zařadil mezi stálice Pražské integrované dopravy, v jejímž žebříčku kvality se pravidelně umisťuje na špici. Spolu s dopravním podnikem letos jako jediný splnil požadované standardy kvality organizátorů pražské a středočeské dopravy – ROPID a ISK. Přesto hrozí, že skončí. Ve výběrovém řízení Středočeského kraje totiž někdo nabídl cenu o jednu korunu za kilometr nižší, uvádí deník Metro.

Dopravce Martin Uher si v deníku Metro stěžuje na to, že ROPID při výběru dopravců klade příliš velký důraz na cenu za kilometr a nebere v úvahu kvalitu služeb. Přestože UHER během svých třiceti let působení v Pražské integrované dopravě dosáhl vysokého postavení v žebříčku kvality, hrozí mu, že bude nahrazen jiným dopravcem, který nabídl nižší cenu za kilometr.

Martin Uher spolu s dopravním podnikem letos jako jediný splnil požadované standardy kvality organizátorů pražské a středočeské dopravy – ROPID a ISK. Přesto hrozí, že to nebude dostatečné k tomu, aby uspěl v soutěži.

Problém může být v tom, že Martin Uher některé linky dlouhodobě přeprodává jiným dopravcům (podle serveru seznam-autobus.cz se pravidelně vyskytují na linkách Uhera dopravci: Jan Kukla, Holdos, Otakar Hrneček, Alexandr Bastl a další), kterým pravděpodobně platí méně, než kolik inkasuje od ROPIDu. To může být i hlavním důvodem k tomu, proč ROPID vybírá dopravce, který nabídl nejnižší cenu za kilometr. Je možné, že chce zamezit tomu, aby vyhrál dopravce s vyšší cenou a mohl tak přeprodávat vyhrané linky na subdodávky různým majitelům autobusů.  

Klára Sýkorová

šéfredaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala žurnalistiku a následně obor Sociální a mediální komunikace. Kromě psaní o dopravě vydala v roce 2022 humornou knihu Partnerské přešlapy: Šílené historky ze života.