Focení dopravních prostředků mobilem, organizace pražské MHD nebo první měsíc v nové funkci radního pro Prahu 6. To jsou epizody, které vás v minulém roce nejvíce zaujaly.
Nejvíce poslechu si vysloužil díl 140, kde byl hostem řidič ostravských tramvají Aleš Burakowski. Probírali jsme nejen jeho práci, ale i jeho neobvyklou zálibu – focení dopravních prostředků mobilem. Pokud vás to láká, máme pro vás dobrou zprávu! Nemusíte si pořizovat hned mobil za 30 tisíc. „Fotka není o tom, čím ji fotíte, ale jak,“ říká Aleš.
Druhé místo získal díl 131, jehož hlavním tématem je plánování a organizace pražské MHD s Martinem Fafejtou, vedoucím odboru městské dopravy ve společnosti ROPID. V historicky nejdelším podcastu se probralo úplně vše. Nové linky, problémy na lince 119, nový vizuál PID, návrat trolejbusů a naťukli jsme i oblíbenou linku 23 či pohled na páteřní linku. „Přestupních uzlů je v Praze strašně moc a vytvořit páteřní systém je složitý,“ nastínil.
Máme velkou radost, že vás zaujal i náš nový podcast Dopravní 6, kde Miloš Keller zpovídá Ondřeje Matěje Hrubeše, nového radního pro dopravu v Praze 6. V úvodní epizodě popsal první měsíc v nové funkci. „Nejvíc mě zaměstnala nová tramvajová trať na Dědinu. Narážíme na to, že tam chybí informační část ze strany města k veřejnosti,“ přiznal Ondřej.
Na čtvrtém místě je epizoda 143, která si posvítila na autobusy. Hostem byl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy v Dopravním podniku hl. m. Prahy a mimo jiné se dostalo i na téma klimatizace v autobusech. „Dopravní podnik má něco málo přes 50 % klimatizovaných autobusů. U jedné části vozů je musí nastavovat řidič a u novějších vozů jsou klimatizace automatické podle standardů kvality,“ řekl v podcastu.
Top pětku uzavírá díl 137 s Danielem Morysem, generálním ředitelem Dopravního podniku Ostrava. Probrali jsme, jak vznikla myšlenka na službu asistentů přepravy, kteří pomáhají třeba maminkám s kočárky nebo handicapovaným osobám. Naťukli jsme ale i téma bezpečnosti a věnovali se otázce, jak je možné předcházet vandalismu a kriminalitě v MHD? „Věříme, že spřažené soupravy nepřispívají k lepšímu pocitu bezpečí,“ myslí si Morys.
Děkujeme za vaši přízeň a doufáme, že vás v tomto roce nezklameme.