Výroba i komunikace váznou. Jihlava stále čeká na trolejbusy

Dopravní podnik města Jihlavy má teď plné ruce práce. Řeší totiž situaci se čtrnáctiměsíčním zpožděním dodávky trolejbusů, které mělo dodat sdružení firem Tram For EnviI a Bogdan Motors. Jestli však bude sdružení jednat tak rychle, jak rychle komunikuje, možná by si Jihlavané měli oprášit kola a s novými trolejbusy spíše nepočítat.

Šest nových parciálních trolejbusů mělo v Jihlavě jezdit už v červnu 2022. Sdružení firem Tram For Envi a Bogdan Motors však dodávku o čtrnáct měsíců oddálilo. Hlavním důvodem jsou chybějící komponenty elektrovýzbroje od společnosti Cegelec. Dodavatel tak musí zaplatit pokutu, která dle podmínek smlouvy činí 10 000 Kč za každý den prodlení s dodávkou. V roce 2022 se prodlení vyšplhalo na 191 dnů, což znamená 1 910 000 Kč, které však nebyly v únoru zaplaceny.

Sdružení firem Tram For Envi si z toho ale nedělá příliš těžkou hlavu. Komunikace s nimi vázne a trolejbusy pořád nikde. „Komunikace není vůbec jednoduchá a je aktivní spíše z naší strany. Bohužel dodavatel zatím slíbené termíny neplní,“ konstatoval Radim Rovner, předseda představenstva Dopravního podniku města Jihlavy. I naše redakce se snažila se firmu Tram For Envi kontaktovat, aby se k celé situaci vyjádřila, ale bohužel bez úspěchu.

Tram For Envi je poměrně neznámá firma, která byla založena v roce 2015. Na webových stránkách najdeme spíše obecnější informace a pouze dvě e-mailové adresy.

Klára Sýkorová

šéfredaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala žurnalistiku a následně obor Sociální a mediální komunikace. Kromě psaní o dopravě vydala v roce 2022 humornou knihu Partnerské přešlapy: Šílené historky ze života.