V Olomouckém kraji vyjely první třívozové jednotky RegioPanter druhé generace

České dráhy nasadily na trať Olomouc – Uničov – Šumperk tři nejnovější třívozové soupravy RegioPanter. K předání trojice jednotek došlo na začátku minulého týdne, poté na ně byly umístěny polepy Olomouckého kraje. Další jednotky RegioPanter řady 640, jejichž výrobcem je Škoda Group, budou přicházet ve druhé polovině roku a na začátku roku 2024, celkově jich v Olomouckém kraji bude jezdit na tratích v elektrické trakci 27. Jednotka RegioPanter druhé generace má kapacitu 234 míst a nabízí vše, co odpovídá standardům moderního cestování v regionální dopravě 21. století.

Od letní změny jízdního řádu, tedy od 11. června, začal platit dynamičtější a obsáhlejší jízdní řád, který na úseku Olomouc – Uničov již plně využívá jak traťové rychlosti 160 km/h, tak dynamických vlastností elektrických jednotek. Jízdní řád je díky tomu rychlejší a nabízí vyšší počet spojů. U části z nich (spěšné vlaky) je cestovní doba v úseku ze Šumperka do Olomouce zkrácena o 12 až 15 minut na celkových 50 minut. Trať z Olomouce do Šumperka je nejmodernější, nejrychlejší a také plně elektrizovaná regionální trať, na které od nového roku mohou jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS.

Do regionu bude v příštích měsících postupně dodáno 27 třívozových jednotek RegioPanter. „Olomoucký kraj díky tomu získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabízejí komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k Wi-Fi. Věříme, že nové vlaky a rychlejší spojení přilákají do vlaků nové zákazníky,” říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Na trati č. 290 Olomouc – Uničov – Šumperk již od začátku letošního roku jezdí šest nových dvouvozových RegioPanterů s kapacitou 160 míst. Díky nasazení třívozových souprav je nyní celá trať pokryta pouze jednotkami RegioPanter řad 650 a 640. Ty nyní obsluhují kromě úseku Šumperk – Uničov – Olomouc také celou novou linku, která pokračuje přes Přerov až do Vyškova na Moravě. Klasická souprava složená z lokomotivy řady 362 a osobních vozů slouží jako záloha.  

Výbava elektrických jednotek v bodech:

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

TZ ČD