Vlakotramvaje v systému PID? Zástupci IDSK o nich mluvili na konferenci

U příležitosti 120. výročí zahájení provozu na historické trati Tábor Bechyně, se v pátek 23. června konala v Táboře konference Budoucnost regionální železnice: Lehká kolejová vozidla. Nejen železnici ve Středočeském kraji by mohla do několika let oživit lehká „obojživelná“ vozidla, která už jsou v zahraničí běžně v provozu.

Cílem konference bylo připomenout odkaz Františka Křižíka jako průkopníka možné cesty budoucnosti regionální železnice. Hlavní část diskuze se proto uskutečnila přímo na historické trati Tábor – Bechyně v mimořádném vlaku. Za IDSK zde vystoupil náměstek pro dopravu, Pavel Winter, který přítomným hostům prezentoval možné příklady použití vlakotramvají, lehkých kolejových vozidel a tramvají na železniční síti Středočeského kraje.

Středočeský kraj vytipoval tratě na svém území, které se jeví jako vhodné pro provoz lehkých kolejových vozidel. Pokud mám být konkrétní, tak mohu zmínit především Posázavský pacifik z Prahy do Dobříše (případně Čerčan), trať Hostivice – Řepy nebo Neratovice – Čelákovice,“ uvedl Pavel Winter, náměstek IDSK pro dopravu.

České dráhy (ČD) – hlavní železniční dopravce ve Středočeském kraji, přivezou příští rok ze zahraničí jednu vlakovou tramvaj, lehké kolejové vozidlo na testování, které budou zkoušet na svém testovacím okruhu ve středních Čechách ve Velimi. Ministerstvo dopravy bude mít za dva roky studii, kde by vlakotramvaje mohly jezdit.

TZ IDSK