Flix spouští provoz zelených autobusů v Chile, ve 42. zemi na světě

Očekávaný příchod na trh do Chile oznamuje globální lídr v oblasti cestovních technologií poskytující udržitelné a cenově dostupné možnosti cestování společnost Flix. Cílem společnosti je oživit místní dopravní trh pomocí digitalizace, konkurenceschopných cen a nejvyšších bezpečnostních standardů. První zelené autobusy vyjely ze Santiaga de Chile ve čtvrtek 5. října.

Máme velkou radost, že můžeme oficiálně přivítat v síti Flixu Chile jako 42. zemi na světě a druhou zemi v Jižní Americe po Brazílii,“ říká André Schwämmlein, generální ředitel společnosti Flix. „Naším cílem je poskytovat udržitelné a dostupné možnosti cestování pro každého a takovou poptávku vidíme právě v Chile. Chceme poskytovat stejnou úroveň kvality, bezpečnostních standardů a bezproblémovou zákaznickou zkušenost v každém regionu, kde působíme, a vytvářet konkurenční tržní nabídku a možnost volby pro zákazníky.“

Obchodní model společnosti Flix, postavený na spolupráci s lokálními autobusovými partnery, již přinesl úspěch ve 41 zemích na čtyřech kontinentech a skrze moderní technologie poskytuje přidanou hodnotu pro dopravní partnery i zákazníky.

Revitalizace dopravního trhu v Chile

První zelené linky v Chile spojí hlavní město Santiago de Chile s městy Viña del Mar, San Antonio a Coquimbo. Během několika dalších měsíců plánuje Flix další expanzi do centrální části a na jih země.

Odvětví dálkové dopravy v Chile zasáhl v posledních letech prudký pokles poptávky spojený s omezeními kvůli pandemii COVID-19 a zvýšeným cenám v hromadné dopravě. To mimo jiné vedlo k nárůstu počtu vlastníků soukromých automobilů. Flix se v Chile snaží tento trend zvrátit a díky své jedinečné nabídce oživit trh dálkové dopravy.

Flix pokračuje cestou udržitelného a ziskového růstu

Spuštění provozu na vysoce atraktivním chilském trhu je součástí strategie ziskového růstu společnosti Flix. V září sdílela své hospodářské výsledky za prvních šest měsíců roku 2023 a oznámila, že jde o nejúspěšnější první pololetí v její historii. Od ledna do konce června 2023 cestovalo více než 36 milionů cestujících po celém světě autobusy FlixBus, Greyhound a Kamil Koç a vlaky FlixTrain (53% nárůst oproti stejnému období v roce 2022). Celkové příjmy skupiny Flix dosáhly 860 milionů euro (54% nárůst), s kladným upraveným výsledkem EBITDA ve výši 26 milionů euro a odpovídající marží 3 %.

TZ Flix