V pražských tramvajích dochází k postupné výměně čalouněných sedaček. Zatímco většina tramvají má praktičtější plastové sedačky, stále existuje několik vozů s čalouněnými sedačkami, jejichž údržba a čištění vyžaduje větší pozornost.
V pražské městské hromadné dopravě se čalouněné sedačky v tramvajích čistí pravidelně, a to bez ohledu na roční období. Z celkového počtu 781 tramvají, které Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) provozuje, má 18 z nich stále ještě čalouněné sedačky – z toho 15 vozů jsou typu T3R.P a 3 vozy typu T3R.PLF.
Čištění čalouněných sedaček probíhá v rámci generálního úklidu, který se koná jednou za čtyři týdny. Při tomto úklidu se sedačky čistí mokrou cestou, což zahrnuje použití čistící pěny a vibračního vysávání. Jak uvádí Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP: „Kromě toho se denně provádí tzv. denní úklid vozu, během kterého jsou sedačky také zkontrolovány a očištěny.“ V případě poškození nebo nadměrného znečištění jsou potahy sedaček vyměněny.
DPP plánuje postupně nahradit čalouněné sedačky v tramvajích plastovými, které jsou jednodušší na údržbu i čištění. Tento proces výměny se uskutečňuje buď během rekonstrukce vozů nebo v rámci vyšších cyklických prohlídek, a to v horizontu dvou až tří let, v závislosti na kilometrickém projezdu jednotlivých tramvají.