Autobusy zralé do šrotu

K likvidaci určil dopravní podnik hl.m. Prahy 22 autobusů SOR z řady NB 12, NB 18 a BN 8.5. Odsloužily 13-15 let. K rozhodování o tom, které vozy vyřadí, využívá DPP limity Standardů kvality.

Dopravní podnik hl.m. Prahy odprodal v dubnu 22 autobusů z flotily nízkopodlažních a částečně nízkopodlažních autobusů typu SOR. Je to jejich definitivní konec, protože poslední cesta byla jenom ke zlikvidování kovozpracovatelskou firmou MK Metal Beroun s.r.o. Cena za vůz se pohybovala kolem 30 až 50 tisíci korunami.

Autobusy z řady NB 12, NB 18 a BN 8.5 mají odslouženo 13-15 let, přičemž životnost těchto vozů se pohybuje okolo 15 let. Proč je to nezbytné a není ještě možné autobusy nějak využít?

„Pokud se nám oprava ekonomicky nevyplatí, vozidla odstavíme, dle potřeby z některých vytěžíme náhradní díly, vyřadíme je z vozového parku a v rámci prodeje nepotřebného majetku se je snažíme prodat,“ uvedl dříve Daniel Šabík, vedoucí odboru komunikace DPP.

Otázkou tedy zůstává, jestli je stav autobusů natolik dezolátní, že už je není možné ani zprovoznit, natož využít například na dobročinné účely – darování například na Ukrajinu.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.