Výbor SFDI schválil návrh rozpočtu fondu, který počítá pro příští rok s celkovou výší 160,3 miliardy korun. Peníze půjdou na pokračování výstavby nových dálnic a silnic I. třídy, modernizaci železnic a zajištění oprav i běžnou údržbu. Rozpočet počítá také se zapojením peněz z evropských fondů.
„Díky proinvestičnímu rozpočtu můžeme nejen pokračovat v rekordním počtu rozestavěných projektů, zajistit údržbu a opravy, pokračovat s výstavbou evropského zabezpečovacího zařízení na železnici a zahájit další strategické stavby. Pokračovat může například dostavba D35, která je v současnosti nejrozestavěnější dálnicí u nás, na konci letošního roku bude ve výstavbě najednou 64 kilometrů této důležité paralelní spojnice Čech s Moravou,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Rozpočet SFDI je navrhovaný jako proinvestiční, kdy investiční výdaje jsou 110,4 miliardy korun a neinvestiční 49,9 miliard korun (opravy, údržba a provozování dopravní infrastruktury, provozní činností investorských organizací).
Z celkové částky rozpočtu je pro Ředitelství silnic a dálnic vyčleněno historicky nejvíce finančních prostředků 80,7 miliard korun a pro Správu železnic 62,7 miliard korun na pokrytí investičních a neinvestičních akcí.
Aktuálně je ve výstavbě dohromady 291,1 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, konkrétně to je 226,1 kilometrů dálnic a 65 kilometrů většinou obchvatů měst. V příštím roce začnou stavby dalších úseků karlovarské dálnice D6, ale také dálnic D11 od Jaroměře do Trutnova nebo dálnice D35 v úseku Úlibice – Hořice.
Na železnici budou prostředky využity například k pokračování modernizace a výstavby trati z Prahy do Kladna, železniční infrastrukturu a přípravu vysokorychlostních tratí.
TZ MD