Místo tramvajových kolejí teď vede magistrála

Praha zažila další krok ve výstavbě nové tramvajové trati u Národního muzea. V prostoru, kde ještě nedávno jezdily tramvaje, dnes leží asfalt. Místo kolejí tady vznikla dočasná silnice, na kterou byly dnes dopoledne svedeny dva pruhy magistrály ve směru na Holešovice.

Jak stavbaři avizovali při zahájení prací na nové trati, první etapa je úspěšně za námi. Zhotovitelé kompletně odstranili původní tramvajovou trať mezi Škrétovou a Vinohradskou ulicí. Na jejím místě vybudovali provizorní dvoupruhovou komunikaci.

Místo tramvají dočasně auta. Zdroj: DPP
Místo tramvají dočasně auta. Zdroj: DPP

Dnes, kolem 11. hodiny dopoledne, byla na tuto novou objízdnou trasu převedena doprava ze Severojižní magistrály. Tento krok umožní Technické správě komunikací (TSK) zahájit dlouho plánované stavební práce a opravy na mostních objektech v původní trase magistrály.

Uvolnění prostoru ale neznamená pauzu. Naopak. Dopravní podnik, respektive jeho dodavatelé, okamžitě využijí vzniklý zábor a plynule navážou druhou etapou stavby. Ta zahrnuje dva hlavní úkoly:
Výstavbu nové trati od takzvané muzejní oázy, kde dojde k napojení na již existující kusé koleje.
Vybudování technicky náročného kolejového rozvětvení v křižovatce ulic Legerova a Vinohradská.

Řidiči i cestující v okolí Muzea se musí připravit na to, že tento stav potrvá delší dobu. Druhá fáze stavebních prací je naplánována zhruba do konce března 2026. Jde o zásadní posun v projektu, který po mnoha desetiletích vrátí tramvaje do horní části Václavského náměstí.

Dřívější podoba tramvajové trati u Muzea. Foto: Ondřej Matěj Hrubeš, mhd86.cz