Tramvaj 9391 v Praze nosí jména dvou významných osob: chyba DPP, či záměr?

Tramvaj s evidenčním číslem 9391, která od roku 2017 nesla jméno Františka Křižíka, byla letos nově pojmenována po Milanu Houfkovi. Záměrem projektu Dopravního podniku hl. m. Prahy přitom bylo, aby se tramvaje honosily jmény významných osobností po dobu deseti let. Proč došlo ke změně jména dřív? Dopravní podnik na naše opakované dotazy neodpovídá a důvody tohoto rozhodnutí zůstávají nejasné.

V únoru 2025 upozornil jeden z čtenářů na FB DPP u příspěvku o pojmenování tramvaje č. ev. 9391 podle Ing. Milana Houfka na skutečnost, že daná tramvaj už jméno významné osobnosti nosí. A to konkrétně od července 2017. Tato tramvaj byla původně pojmenována podle Františka Křižíka. Zapomněl dopravní podnik na tohoto velikána elektřiny, či je v tom nějaký záměr?

V rámci projektu si DPP kladl za cíl pojmenovat ročně až pět tramvají po význačných osobnostech české tramvajové dopravy. V provozu se můžeme setkat s tramvajemi pojmenovanými po Eustachu Mölzerovi, Václavu Pšeničkovi, Františku Ringhofferovi IV., Matěji Hlaváčkovi, Františku Pelikánovi či Františku Jansovi. Tramvaje jsou charakterizovány speciálním polepem umístěným zvenčí i uvnitř, který připomíná historii a význam dané osobnosti.

Ptali jsme se dopravního podniku, jak je možné, že tramvaj s evidenčním čísle 9391 letos pokřtil po bývalém generálním řediteli DPP Milanu Houfkovi, když už tato tramvaj jméno má, ale zatím bez odezvy. V příspěvku zveřejněném na oficiálních facebookových stránkách DPP se uvádí, že tramvaj ponese jméno po dobu několika měsíců. Přičemž původním plánem bylo, že si tramvaje jména ponechají po dobu deseti let.

Dopravní podnik však zarytě mlčí. Poprvé jsme se ptali 17. března, několikrát dotaz urgovali a ani nyní, po třech měsících neznáme odpověď. Nechává si ji dopravní podnik pro sebe, protože zapomněl, jak celý projekt původně koncipoval, nebo je k tomu jiný důvod? Až se nám podaří získat bližší informace, podělíme se s vámi o ně.

Dopravní podnik hl. m. Prahy disponuje zhruba osmi stovkami tramvají, pojmenovaných jich je pár, přesto nedokáže podnik pro nové pojmenování vybrat vůz, který ještě žádné jméno nenese.