Tramvajová linka 29

S rekonstrukcí tramvajové trati Jindřišská – Lazarská bylo třeba vyřešit změny tras u linek 3, 9, 14 a 24. Být to před 10-15 lety, pravděpodobně by byly všechny vedeny odklonem přes Staroměstskou – Čechův most, či přes I. P. Pavlova.  Dnes už se takhle odklony nedělají. Ví se, že takový odklon je časově neefektivní a přetížené  odklonové trasy poté jen kolabují společně s automobilovou dopravou. Letos proto byla odkloněna jen jediná linka a to číslo 24. Linka 14 byla z Barrandova zkrácena do Myslíkovy a linky 3 a 9 se v zastávce Lazarská převlékaly – vznikla ta linka 3/9 Sídl. Řepy – Lazarská – Sídl. Modřany. Bylo však třeba také vyřešit dopravu druhých větvích linek 3 a 9. A tady padla volba na výlukovou linku s číslem 29, což bylo poněkud netradiční řešení, jelikož výlukové linky mívají řadu 3x.

Linka 29 byla vedena v trase Vozovna Kobylisy – (po lince 3: Palmovka – Florenc) – Dlážděná – (po lince 9: Hlavní nádr. – Ohrada) – Spojovací. Jezdila v metrolinkovém intervalu 4/5/10 minut, v pracovních dnech na ni byly nasazovány soupravy, o víkendech sóla. V provozu byla od 26. 4. 2014 do 27. 6. 2014. Linku vypravovaly vozovny Hloubětín, Kobylisy, Strašnice a Žižkov.

 

 

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.