Nová Národní třída

Po téměř dvou letech se cestujícím otevřela stanice Národní třída na lince B, která prošla rozsáhlou rekonstrukcí. Vyrazil jsem tak na prohlídku stanice a zároveň i poprvé vyzkoušel vstup výtahem do stanice. Cesta výtahem je bezbariérová a pohodlná pro přestup od tramvajové zastávky Lazarská. Samotný výtah by však mohl jet o trochu rychleji. Jako mínus považuji nutnost přestupu v půlce na druhý výtah. Sice je zdejší přestupní chodba vybavena kamerami a zrcadlem (takže vidíte za roh na druhý výtah), ale mám obavu, aby se sem nestahovala určitá skupina občanů.

Samotná stanice nyní působí světlým dojmem a byly zde instalovány i některé novinky. Např. automat na jízdenky s možností platit platební kartou, či digitální reklamy v eskalátorovém tubusu. Zajímavostí také je, že ať chce vystoupit do Spálené po eskalátorech, či do Lazarské výtahem – v obou případech musíte přestupovat na druhý výtah/druhý eskalátor. Jako zajímavost uvádím, že stanicí denně projede přes 110 tisící cestujících v každém směru.

Stanice Národní třída

  • Zahájení provozu: 2. 11. 1985
  • Provozní úsek: I.B (Smíchovské nádr. – Florenc)
  • Zřízen druhý výstup (výtah) k zast. tramvaje Lazarská: 6. 5. 2011
  • Hloubka stanice pod terénem: 39 m
  • Počet nastupujících cestujících: 21.500 
  • Počet vystupujících cestujících: 20.000
Stanice uzavřena:
  • Povodně: 13. 8. 2002 – 1. 3. 2003 
  • Rekonstrukce: 10. 7. 2012 – 27. 6. 2014

 

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.