Dopravní podniky po celém světě se pyšní novými vozidly. Představují veřejnosti první novou tramvaj, autobus, či metro. Vítají jubilejní 10., 50., 100. novou tramvaj (podle velikosti města). Jen v Praze je to jinak. Tady se za podobné úspěchy v modernizaci dopravy DPP stydí.
Když přišla do Prahy 100. tramvaj 15T, přímo se nabízelo udělat nějakou větší akci. Slavnostně jí přivítat ve vozovně při skládání, udělat nějakou show ve vozovně a představit jí veřejnosti a novinářům, nebo jí jako první poslat na nově zrekonstruovanou trať přes Václavské náměstí – jako slavnostní jízdu… s balónky, konfetami, s protrhnutím slavnostní pásky na zrekonstruované trati.
Jelikož se nikde nic nepsalo, dotazoval jsem se přímo Dopravního podniku Praha. Ten odpověděl skrz odbor Marketing a komunikace velmi stroze slovy pana Zdeňka Beka: „O slavnostním předání se nikdy neuvažovalo, proto se tato akce ani nepřipravovala“.
Přišla mě to škoda a trochu i špatně odvedená práce odboru Marketing a komunikace. Proto jsem následně kontaktovat s dotazem na slavnostní představení 100. tramvaje 15T přímo pana generálního ředitele DPP. A najednou začaly v DPP zvonit telefony a vymýšlelo se, co s tím. Bohužel to však dělal zmíněný odbor Marketingu a tak výsledek nedopadl dobře. Novináři byli obesláni narychlo den předem, že si mohou vyfotit ve vozovně 100. tramvaj 15T se samolepkou. Což tedy fakt novináře nenaláká. A taky to tak dopadlo. Na avizovanou akci dorazili pouze dva novináři a tak se o akci ani nikde pořádně nepsalo.
Jediné co se potvrdilo je, že odbor Marketing a komunikace DPP nezvládá nejen komunikaci na sociálních sítích, ale ani prezentaci dobře uchopitelné události. Přitom i když „kreativci“ nejsou kreativní, mohli okoukat u jiných dopravních podniků, jak se to správně a úspěšně dělá.