Dopravním podnikem trochu nechtěná 100. tramvaj 15T

Dopravní podniky po celém světě se pyšní novými vozidly. Představují veřejnosti první novou tramvaj, autobus, či metro. Vítají jubilejní 10., 50., 100. novou tramvaj (podle velikosti města). Jen v Praze je to jinak. Tady se za podobné úspěchy v modernizaci dopravy DPP stydí.

Když přišla do Prahy 100. tramvaj 15T, přímo se nabízelo udělat nějakou větší akci. Slavnostně jí přivítat ve vozovně při skládání, udělat nějakou show ve vozovně a představit jí veřejnosti a novinářům, nebo jí jako první poslat na nově zrekonstruovanou trať přes Václavské náměstí – jako slavnostní jízdu… s balónky, konfetami, s protrhnutím slavnostní pásky na zrekonstruované trati.

Jelikož se nikde nic nepsalo, dotazoval jsem se přímo Dopravního podniku Praha. Ten odpověděl skrz odbor Marketing a komunikace velmi stroze slovy pana Zdeňka Beka: “O slavnostním předání se nikdy neuvažovalo, proto se tato akce ani nepřipravovala”.

Přišla mě to škoda a trochu i špatně odvedená práce odboru Marketing a komunikace. Proto jsem následně kontaktovat s dotazem na slavnostní představení 100. tramvaje 15T přímo pana generálního ředitele DPP. A najednou začaly v DPP zvonit telefony a vymýšlelo se, co s tím. Bohužel to však dělal zmíněný odbor Marketingu a tak výsledek nedopadl dobře. Novináři byli obesláni narychlo den předem, že si mohou vyfotit ve vozovně 100. tramvaj 15T se samolepkou. Což tedy fakt novináře nenaláká. A taky to tak dopadlo. Na avizovanou akci dorazili pouze dva novináři a tak se o akci ani nikde pořádně nepsalo.

Jediné co se potvrdilo je, že odbor Marketing a komunikace DPP nezvládá nejen komunikaci na sociálních sítích, ale ani prezentaci dobře uchopitelné události. Přitom i když “kreativci” nejsou kreativní, mohli okoukat u jiných dopravních podniků, jak se to správně a úspěšně dělá.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou