Dopravní podnik v Praze stáhl z provozu kompletní flotilu tramvají 14T, přezdívaných Porsche. Důvodem jsou nalezené trhliny na vozidlech (trhliny se objevily na konzolách určených k uchycení táhel, které vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly). Na závadu se přišlo u podobného typu tramvaje v Brně. Následně proběhla kontrola na šesti pražských tramvajích s výsledkem nalezení trhlin na všech šesti vozech. Proto bylo rozhodnuto odstavit z provozu v Praze všechny vozy typu 14T a provést u nich důslednou kontrolu. Stejný problém, který postihl Brno a Prahu může zasáhnout i polskou Wrocław, kde jezdí konstrukčně stejné typy tramvají.
Jelikož je nyní v Praze odstavena téměř „šedesátka“ tramvají z vozovny Motol, bylo třeba hledat náhrady, které vyrazí zítra do ulic. Během dnešního odpoledne a večera se proto do vozovny Motol přestěhovalo 10 tramvají 15T z Pankráce, 10 tramvají 15T z Vokovic a 10 tramvají KT8D5N z Hloubětína, které zajistí provoz na „motolských“ linkách.
Zároveň DPP povolal do služby dříve vyřazené tramvaje T3SUCS a T3M ev. č. 8050, 7067, 7268, 7253, 7090, 7163, 8091, 8052, 7114, 7022, 7209, 7008, 7125, 8090, 8098, 7250 a 14T ev. č. 9163, které byly určeny k prodeji – likvidaci (viz web DPP). Asi nejzajímavější bude sledovat vůz 9163. Ten je totiž po vážné dopravní nehodě, nemá např. kola a přesto už ho nechce DPP prodávat a chce si ho ponechat jako provozní rezervu.
Pro doplnění: DPP se asi po tomto článku zalekl a z webu stáhl kompletní informace o stažení vyřazených vozů z nabídky prodeje. Asi nechce cestujícím říkat, že budou možná jezdit dříve vyřazenými tramvajemi.
a má někdo tu dokumentaci ???
„Někdo“ asi ano. My ne.