V úterý 21. 10. 2014 Dopravní podnik Praha představil médiím zrekonstruovanou tramvaj KT8N pro německý Strausberg. Jedná se o původní vůz KT8D5 vyrobený závodem ČKD Tatra v roce 1989 pro slovenské Košice. Tam jezdil pod ev. č. 503 až do roku 1995, kdy byl pro nadbytek vozů prodán – a to do Strausbergu u Berlina, kde dostal ev. č. 22. Spolu s ním putovaly z Košic do Strausbergu ještě dva vozy KT8D5 a to ev. č. 527>21 a 505>23. Trojice „kátéček“ zajišťovala provoz na strausberské tramvajové lince 89 až do roku 2013, kdy byly dodány dvě nové nízkopodlažní tramvaje Bombardier Flexity. S tím přišlo rozhodnutí nadbytečné vozy KT8D5 prodat a jeden zrekonstruovat pro záložní nasazení. Strausberg se tehdy domluvil s Prahou, že nechá v pražských dílnách jeden vůz zrekonstruovat (podobně jako se prošly rekonstrukcí pražské vozy KT8D5) a zbylé dva vozy si ponechá Praha, která si je zrekonstruuje pro svůj provoz.
A právě vůz s ev. č. 22 pro Strausberg se v těchto dnech prohání pražskými ulicemi, kde najíždí své zkušební kilometry. Konkrétně jezdí v úsecích ÚDDP – Lehovec, Lehovec – Nádraží Hostivař a Nádraží Hostivař – ÚDDP. Na konci října by měl být vůz 22 odvezen do Strausbergu, kde proběhne rovnou nakládka dalšího kátéčka, které se odveze do Prahy na rekonstrukci a už v Praze zůstane.
Závěrem děkuji Dopravnímu podniku Praha za pozvání a možnost nafocení této jedinečné tramvaje v Praze.
- Prezentace zrekonstruované tramvaje KT8N…
- pro německý Strausberg…
- v areálu Ústředních dílen DPP dne 21. října 2014
- Setkání zrekonstruovaných „kátéček“ ve smyčce Starý Hloubětín
- „Včelka“ v zastávce Poliklinika Vysočany
- Zkušební kilometry najíždí na tratích z ÚDDP do Hostivaře a na Lehovec. Vyfocena ve smyčce Radošovická
- Vůz ev. č. 22 stoupá z Radošovické k zastávce Dubečská
- „Včelka“ mířící do smyčky Nádraží Hostivař
- Ve společnosti pražských tramvají v zastávce Hostivařská
Fotogalerie z návštěvy Strausbergu v letech 2011, 2012 a 2013
- Bombardier Flexity nahrazují v provozu staré vozy KT8D5
- Interiér nízkopodlažní tramvaje Bombardier Flexity s klimatizací
- Původní vzhled tramvaje KT8D5 ev. č. 22 před rekonstrukcí
- Vůz 22 na lince 89 u nádraží
- Interiér vozu KT8D5
- Strausberg je jediným provozem v Německu, kde jezdí tramvaje KT8