Proč nejezdilo ráno metro A? Víme, co dělník zapomněl v tunelu

Čtvrteční ráno zkomplikovalo cestování městskou dopravou značné části lidí v Praze 6. Důvodem bylo přerušení provozu metra A v úseku mezi stanicemi Dejvická a Petřiny. Co bylo důvodem? Celkem kuriozita.

V 5:51 byl přerušen provoz metra A v úseku Dejvická – Petřiny z důvodu opakovaného výpadku napájení. Byl proto zaveden omezený provoz metra A v úsecích Depo Hostivař – Dejvická a Petřiny – Nemocnice Motol. V úseku Dejvická – Petřiny byla zavedena náhradní autobusová doprava, resp. z Nádraží Veleslavín byly prodlouženy linky 119 a 142 na Dejvickou, linky 174 a 179 byly prodlouženy z Vypichu na Vítězné náměstí a také byla do Dejvic prodloužena linka 108. V 7:17 byl obnoven provoz na celé trase metra A.

Ale zpátky do tunelu, co se tam dělo? Ve 2. koleji mezi stanicemi Bořislavka a Nádraží Veleslavín byl spatřen cizí předmět, jehož přítomností byly způsobeny opakované výpadky napájení (zkratem). Tím cizím předmětem bylo stavební kolečko, které dělník nechal v tunelu po nočních pracích.

Přesněji událost popisuje na metroweb.cz diskutér McQ: „Pravda je taková, nezajištěné kolečko doskákalo z tunelového prostupu (mezi oběma tunely) až k traťovému tunelu a kontaktem s PK (přívodnicovou kolejnicí) opakovaně způsobilo zkraty. Zda přitom došlo i ke kontaktu s projíždějící soupravou se nyní šetří, je totiž nutno odstavit a prohlédnout nejméně čtyři vlaky. Kromě očouzení přechodu v kolejích, krytu PK i vlastní PK zatím škoda veškerá žádná; k vlastnictví a užití oného kolečka se klasicky nepřiznal nikdo – a že tam v noci byla halda pracovníků i zvenčí, např. pro instalaci vyzařovacího kabelu (pro zajištění signálu v tunelu).“

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.