Od soboty 31. 10. 2015 vstupují v platnost další trvalé změny v pražském MHD. Změny jsou to už několikáté v tomto roce, zkrátka další zalepování dříve špatně provedených změn.
5
- změna trasy: DIVOKÁ ŠÁRKA – Červený Vrch – Hadovka – Dejvická (A) – Vítezné náměstí (A) – … – ÚSTŘEDNÍ DÍLNY DOPRAVNÍHO PODNIKU
20
- změna trasy: NÁDRAŽÍ PODBABA (S) – Lotyšská – Vítězné náměstí (A) – … – SÍDLIŠTĚ BARRANDOV
108
- změna trasy: SÍDLIŠTĚ NA DĚDINĚ – … – Poliklinika Petřiny – Vojenská nemocnice (×) – Náměstí Před Bateriemi (×) – Sibeliova (×) – Vozovna Střešovice – Macharovo náměstí (×) – BOŘISLAVKA (A)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období PD [min] So [min] Ne [min] Ranní špička / ráno 30 60 60 Sedlo / dopoledne 30 60 60 Odpolední špička / odpoledne 30 60 60 Večer 30 60 60
143
- změna trasy (zkrácení): DEJVICKÁ (A) – … – STADION STRAHOV
- změna typu vozidel: v PD celodenně kloubový, v SN i nadále standardní
- v PD v provozu cca od 6:30, v SN cca od 7:00
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období PD [min] So [min] Ne [min] Ranní špička / ráno 3-6 není v provozu není v provozu Sedlo / dopoledne 10 40-20 40 Odpolední špička / odpoledne 3-8 30 30 Večer 40 40 40
146 (od 2.11.2015)
- zavedení nové polookružní linky v trase: SPOJOVACÍ – Hrdlořezská (×) – Na Lukách (×) – Mezitraťová – Na Lukách (×) – Hrdlořezská (×) – SPOJOVACÍ
- typ vozidel: midibus
- v provozu pouze v PD cca od 5:00 do 20:00
- dopravce: About Me s.r.o.
- provozní parametry (viz tabulka):
Období PD [min] SN [min] Ranní špička / ráno 20 Není v provozu Sedlo / dopoledne 30 Není v provozu Odpolední špička / odpoledne 20 Není v provozu Večer Není v provozu Není v provozu
149
- zavedení nové linky v trase: DEJVICKÁ (A) – Vozovna Střešovice – Pod Královkou (×) – Malovanka – Stadion Strahov – Podbělohorská – Klamovka – U Waltrovky (×) – Jinonice (B) – Karlštejnská (×) – NOVÉ BUTOVICE (B)
- typ vozidel: CT standardní, v provozu celodenně a CT
- dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
- provozní parametry (viz tabulka):
Období PD [min] So [min] Ne [min] Ranní špička / ráno 12 30 30 Sedlo / dopoledne 30 40-20 40 Odpolední špička / odpoledne 15 30 30 Večer 40 40 40
168
- změna trasy: NOVÉ BUTOVICE (B) – … – Vypich – Nad Markétou (×) – Koleje Větrník (T) – Větrník – Petřiny (A) – Sídliště Petřiny – Libocká (×) – Litovický potok (×) – Ruzyňská (×) – Ruzyňská škola – Drnovská (×) – Staré náměstí (×) – Jiviny (×) – Ruzyňský hřbitov (×) – Bílá hora (×) (T) – BÍLÁ HORA
- provozní parametry (viz tabulka):
Období PD [min] SN [min] Ranní špička / ráno 30(15) 60(60) Sedlo / dopoledne 30(30) 60(60) Odpolední špička / odpoledne 30(15) 60(60) Večer 60(60) 60(60) údaje mimo závorky platí pro úsek Bílá Hora – Nemocnice Na Homolce
údaje v ( ) platí pro úsek Nemocnice Na Homolce – Nové Butovice
184
- v úseku Vypich / Kukulova – Hradčanská CT v provozu pouze každý 2. spoj
- provozní parametry (viz tabulka):
Období PD [min] SO [min] NE [min] Ranní špička / ráno 6(12) 20(40) 20(40) Sedlo / dopoledne 15(30) 15(30) 20(40) Odpolední špička / odpoledne 7,5(15) 15(30) 15(30) Večer 20(40) 20(40) 20(40) údaje v ( ) platí pro úsek Vypich / Kukulova – Hradčanská
264 (164)
- přečíslování současné linky 264 na 164
- změna trasy: ZLIČÍN (B) – … – SÍDLIŠTĚ ŘEPY – … – BÍLÁ HORA – Vypich – Sídliště Petřiny – Petřiny (A) – Větrník – POLIKLINIKA PETŘINY
- v úseku Zličín – Sídliště Řepy v provozu pouze v PD cca od 6:00 do 18:30
- v úseku Bílá Hora – Poliklinika Petřiny v provozu pouze v PD cca od 6:00 do 20:00 a v SN cca od 9:00 do 20:00
Na výše zmíněných linkách většinou dochází rovněž ke změně časových poloh spojů z důvodu zajištění prokladů a návazností.
Zřízení, přemístění a zrušení zastávek
název zastávky | poloha (umístění) zastávky | charakter | tarifní pásmo | zřizuje se pro linky |
---|---|---|---|---|
Hrdlořezská | zřizuje se mezi zastávkami Spojovací a Na Lukách – obousměrně, v blízkosti kř. s místní komunikací vedoucí k ul. Pod Smetankou |
(×) | P | 146 |
Mezitraťová | zřizuje se mezi zastávkami Na Lukách a Na Lukách (polookružní trasa) – ve směru Spojovací, v ul. Mezitraťová v blízkosti podchodu pod žel. tratí do ul. U Elektry |
stálá | P | 146 |
Na Lukách | zřizuje se mezi zastávkami Hrdlořezská a Mezitraťová – obousměrně, v blízkosti křižovatky s ul. Na Lukách |
(×) | P | 146 |
Nové Butovice | zřizuje se nástupní, resp. nácestná mezi zastávkami Stará Stodůlecká a Nové Butovice – ve směru Bavorská, resp. Velká Ohrada, v autobusovém terminálu |
stálá | P | 137, 174 |
Pernerova | zřizuje se obousměrně mezi zastávkami Florenc a U Památníku – v ulici Prvního pluku, u křižovatky s ul. Pernerova |
(×) | P | 133, 135, 175, 207 |
U Bílého mlýnku | zřizuje se mezi zastávkami Čakovice a Králova – ve směru Třeboradice |
(×) | P | 110, 295 |
Změny názvů zastávek
původní název zastávky | nový název zastávky | linky |
---|---|---|
Staré náměstí (v ul. Stochovská) | Drnovská | 108, 168 |
Hlubočepská | Nádraží Hlubočepy | 120, 558 |
Změny charakterů zastávek
název zastávky | původní charakter zastávky | nový charakter zastávky | linky |
---|---|---|---|
Baterie | stálá | (×) | 1, 18, 56 |
Ořechovka | stálá | (×) | 1, 18, 56 |
Sibeliova | stálá | (×) | 1, 18, 56 |
Zdroj: ROPID
Aspoň nebudou ty „paskvily“…
Jenže vzniknou nové… a celkem se obávám dalších avizovaných změny… od 1.7.2016
Je nejaka sance ze by zacal jezdit autobus tunelem z Dejvic na Smichov?
To prime spojeni tady proste chybi od doby zruseni 217 …
Jinak teda premena zastavek na znameni na Orechovce me teda vylozene sere.
Šance tu je. Ale stále se odkládá, stejně jako tunelBUS Blankou. Existuje návrh na prodlouženou linku 118 Spořilov – Budějovická – Smíchovské nádraží – Anděl – Dejvická a na prodlouženou linku 180 Zličín – Motol – Kajetánka – Hradčanská – V Holešovičkách – Bulovka – Prosek – Letňany – Avia Letňany – Kbely.
Avšak bus 118 nechce Ropid dřív, než se zruší spojení tram 20 Dejvická – Anděl. Proto to je pořád v nedohlednu.
Zastávky na znamení… no, končí ve Střešovicích doba dobíhání tramvají. Když už na znamení, tak všechny zastávky. Ale tohle řešení, nepovažuji za ideální.