Ve středu 11. 11. 2015 proběhl další z řady komplexních přepravních průzkumu metra, které se konají většinou po otevření nového úseku metra. Což je i letošní případ, kdy se na jaře prodloužilo metro A do Motola.
Přepravní průzkumy mají smysl, jelikož je to jedinečná možnost zjistit, kudy proudí Pražané a v kolik hodin jezdí. Na základě výsledků se dají upravovat jízdní řády a např. posilovat provoz. Bylo proto potěšující vidět, jaké velké množství cestujících se do průzkumu zapojilo a pečlivě drželo svůj sčítací lísteček při cestování metrem. Mrzel mě však přístup průzkumníků – jednotlivců. Daleka ne všichni se snažili cestujícím dát sčítací lístek a vysvětlit jim, že nejde o reklamní letáček. Osobně jsem si musel jít na I. P. Pavlova ráno lístek osobně vyžádat. Důvěře a zvýšení účinnosti by jistě pomohly reflexní vesty, které mají informátoři při výlukách. Škoda, že ty nebyly vůbec použity.
Tak takhle slečna jezdí z Budějovická sever? Kostýmek… To asi dělá v ČS nebo v BBC. #prepravnipruzkum #mhd86 #Praha #metro — Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 11. Listopad 2015
A co se týče výsledků? Jen se bojím, aby to nedopadlo jako v roce 2008, kdy po výsledcích začal ROPID radikálně omezovat provoz na už tenkrát přetížené lince C a podobně se zachoval i u linek A a B. Téměř každé celopražské změny v MHD vedou k prodloužení intervalu metra ve špičkách a zkracování doby špičky. Uvidíme, co přinese letošní průzkum. Konstatovat lze už nyní, že špičky pracovních dnů a víkendová odpoledne by potřebovaly posílit ihned.
A nebo pán z Jiřího z Poděbrad a vedle slečna z Petřin. V Kobylisích. Baví mě sledovat, odkud kam lidé cestují. #prepravnipruzkum #mhd86
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 11. Listopad 2015