V Mnichově se již řadu let hovoří o rozšiřování tramvajového systému. Resp. ve většině případů se jedná o obnovování dříve zrušených tratí – zrušených při výstavbě metra. Oproti velkým plánů na obnovení tramvajové provozu v západní a jihozápadní části Mnichova, které nyní spí, se aktivně jedná o prodloužení tramvají na sever Mnichova do oblasti Am Hart (U2) a Kieferngarten (U6). Na tyto tratě jsou vypsány projekty.
Konkrétně se jedná o prodloužení linky 23 z nynější konečně Schwabing Nord severně k metru U6 do budoucí smyčky Kieferngarten. Připomenu, že linka 23 (Schwabing Nord – Münchner Freiheit) patří mezi nejnovější tramvajové tratě, otevřena byla v roce 2009. Druhá prodloužena trať by vedla ze současné konečné Petuelring přes Am Hart (přestup na metro U2) ke konečné linky 23 Kieferngarten (U6). Celkem se jedná cca o 9 kilometrů tratí. Ukončení fáze projektování se odhaduje na konec roku 2017, otevření tratí by mohlo proběhnout kolem roku 2025.


Mapové podklady: www.tramreport.de

Ahoj, ten současný plánek nemáš nejnovější, protože na něm není vyznačeno prodlužování tramvaje od vozovny na konečnou Berg a. Laim Nord.
Plánek zahrnuje současný stav a poté je tu plánek ohledně nových tratí na sever. I je to takto popsané. Proto není zmínka o východním prodloužení.
Já vím jaké tratě máš namysli, neb jsem ho na těchto stránkách rovněž četl, jen jsem chtěl říci, že v té aktuálnější mapě k současnému stavu, je tam již naznačena i ta právě stavěná (z části obnovovaná) trať. Jinak jsem zvědavý jak to s tím prodloužením 27 na Am Hart nakonec dopadne, neb v komentářích se mnoho lidí divilo, proč se bude znova tímto směrem souběžně s metrem stavět tramvajová trať když v roce 1993 byla právě kvůli metru zrušená trať na Hasenbergl, která byla postavena v roce 1963. Já sám jsem tuto trať už bohužel v provozu nezastihl, ale dle fotek, které mám od mých kamarádů z Mnichova to byla nádherná trať, která o mnoho let předběhla svoji dobu, neb například křižovatky z IAD byli mimoúrovňové.
Ano, trať na Am Hart byla dobře postavená, nadčasově.