„Mazací tramvaj“ se stala v loňském roce celebritou. Pražané a turisté si jí s oblibou fotí, na tramvaji je dokonce instalována kamera, ze které probíhá na internetu on-line přenos a vyskytuje se řada přáních od fanoušků, že by se chtěli „mazavkou“ projet. Dáno je to především tzv. „cabrio“ úpravou tramvaje.
Jelikož tato pracovní tramvaj není uzpůsobena pro přepravu cestujících, zabývá se Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) myšlenkou speciální vyhlídkové tramvaje T3. „Objevuje se námět, zda nezkusit udělat tramvaj T3 v podobě kabrioletu-vyhlídkové tramvaje a tímto námětem se seriozně zabýváme.“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský pro pořád Region expres stanice Český rozhlas Region – Praha a střední Čechy. A v pořadu dodává, že pokud by byl projekt vyhlídkové tramvaje odsouhlasen, mohla by do ulic Prahy vyjet v roce 2017.
Inspirací pro cabrio-vyhlídkou tramvaj může být obdobný vůz, který jezdí v ulicích Lipska (podrobnosti o vyhlídkové jízdě). Jejich dopravní podnik vlastní čtyři speciálně upravené vyhlídkové tramvaje s prosklenou střechou. Jedna z nich je uzpůsobena pro letní provoz (typ T4D-M, ev. č. 1600). Ta nemá po stranách vozu okna, obdobně, jako turistické vyhlídkové autobusy. Střecha vozu je průhledná. Druhá, třetí a čtvrtá tramvaj (typ T4D-M ev. č. 1700 , typ T4D-M ev. č. 1800 a typ B4D- ev. č. 700) je uzpůsobena pro celoroční provoz a má prosklenou většinou boční a střešní plochy.
Vyhlídkové tramvaje by v Praze mohli krásně nahradit nejrůznější barevné vyhlídkové autobusy pro turisty, kterými je centrum města zaplaveno. Navíc by tramvaje dokázali turistům Prahu ukázat víc zblízka, díky tratím v centru metropole – např. v trase Pražský hrad – Malostranská – Malostranské náměstí – Národní divadlo – Václavské náměstí – Náměstí Republiky – Pražský hrad. Věřím, že by komerční projekt vyhlídkové tramvajové linky měl obdobný úspěch, jako mají tyto linky v jiných městech.