Dopravní podcast (11): Jak nás ovládala výtahová královna

Vítejte u jedenáctého dílu Dopravního podcastu. A o čem budeme hovořit? Témata: Fámy na diskuzních fórech • 10 let tramvají Škoda 14T • Plzeňská tramvajová souprava Vario IN + Vario LF.E •  Návrhy na změny tramvají čte v Ropidu přímo Martin Šubrt •  a celým pořadem provází výtahová story

logoMHD86-201511-fb-profilovka-jOndřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

logo_TVCRRoman Hloch

člověk čerpající energii ze života na kolejích a jeden se základních členů stránky  Tramvaje v České republice

Host:

Výtahová královna

paní, která ovládla celý pořad


V podcastu se bavíme o…

10 let tramvají Škoda 14T

Praha
Nedávno zprovozněný vůz Škoda 14T ev.č 9168 zachycený na lehce zasněžené křižovatce Strossmayerovo náměstí. Tato…

Zveřejnil(a) Tramvaje v České Republice dne 4. leden 2016

 

Plzeňská tramvajová souprava Vario IN + Vario LF.E

Další zkušební jízdy dnes absolvovala souprava Vario LF2/2IN + Vario LF+, resp. vozy 363-336. 363 je jediná svého typu s…

Zveřejnil(a) Tramvaje v České Republice dne 25. únor 2016

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

10 Comments

    • Rostislav Adam
    • 06/03/2016

    Dobrý den,
    mám pár připomínek:
    1. Opravdu je něco takovéhleho nutně třeba dělat v MHD, když to lze udělat normálně doma?
    2. Zastávka Štvanice sama o sobě není nebezpečná. Nebezpečná je ta silnice od Florence k Muzeu, kde je na velmi krátké době něco podobného dálnici. Nicméně i tak je nutno říct, že kdo jede po Hlávkově mostě rychleji než 50 km/h je rozumu mdlého a maximální rozumná rychlost je v těchto místech 30 km/h. Tedy opravdu zastávka Štvanice není nebezpečná.

    • Dobrý den, Rostislave,
      zastávka Štvanice je nebezpečná svým umístěním a to i v případě, že řidiči dodržují všechny dopravní předpisy a nejedou rychleji než 50 km/h.
      Navíc se ukazuje, že tento umělý ostrov už řadu měsíců zbytečně překáží na mostě a je zhoršuje bezpečnost provozu.

        • Rostislav Adam
        • 09/03/2016

        Opravdu nevidím, čím by tenhle ostrůvek byl nebezpečnější než jiné. Že tady dlouho nebyla, je věc jiná. Ale ta zastávka je na přehledném úseku. Ve směru od Holešovic rozhodně žádné problémy způsobit nemůže a z druhé strany kostky, které beztak nutí člověka zpomalit, začínají dost brzo, aby se nic stát nemohlo.
        Problémem je jen to, že ta zastávka nefunguje.

        • I ve směru sever-jih není dopravní řešení ideální a bezpečné.
          No, problémem je, že zastávku tam nikdo po celý rok nepotřebuje, kromě jednoho, dvou víkendů s tenisovým turnajem.

            • Rostislav Adam
            • 10/03/2016

            Spíš je to místo, kde dlouho zastávka nebyla, takže si lidi zvykli, že tam nic není. Ale své využití by měla, byť třeba ne nějak extrémní. Tramvajová trať v Troji taky má své využití navzdory metru, a zastávka Nad Trojou, taky neslouží extra moc lidem, ale využití rovněž má.
            Ona tam vlastně nepatří ta komunikace, nikoliv ta zastávka. Krátký úsek komunikace, která vypadá částečně jako dálnice, takže mate řidiče. Celé ulice odsud minimálně až k Pavláku by to chtělo předělat, v celé délce, udělat úrovňová křížení i tam, kde jsou teď mimoúrovňová, přidat chodníky atd. Jenže to teď nikdo neudělá, protože se nezavedla včas opatření, která se s otevřením tunelu Blanka zavést měla, a tak je na Magistrále už stejná ranní zácpa, jako byla před spuštěním Blanky.

  1. Kdepak Rostislava, Severojižní magistrála je zcela v pořádku. Je třeba automobily soustředit na velké sběrné komunikace, aby nepřekážely v místní komunikační síti. Problémem SJM je, že jí komunisté nedokončili v celé déle a proto způsobuje v oblasti Holešovic a Bubnů problémy.
    Naivní představy a přání o tom, že SJM chybí chodníky jsou zcestné. Lidé nebudou chodit pěšky z Pankráce do Holešovic, když pod nimi jede metro a nebo mohou použít auto.
    Nejste náhodou členem ekoteroristické skupiny AUTOMAT či SZ?:D

      • Rostislav Adam
      • 12/03/2016

      Severojižní magistrála je momentálně zcela zbytečná. Komunikace pro transit jsou už někde jinde.
      To, že ji komunisté, naštěstí, nedokázali dokončit je jiná věc. Nicméně díky tomu zůstalo stát Národní Muzeum.
      Lidé samozřejmě nebudou chodit z Pankráce až do Holešovic, teda pokud zcela nevypadne metro. I když i tak budou používat jiné řešení. Ale na délku 1 stanice metra(pokud teda vyloučíme úsek Holešovice-Kobylisy, který má defakto délku dvojnásobnou) klidně chodit budou, pokud k tomu budou mít příležitost, protože to je zbytečné lézt do metra. z Karlova na Vyšehrad je daleko lepší přejít po Nuselském mostě, než jít na Pavlák, slézt do metra a jet jednu stanici. Stejně tak od Muzea na Hlavák, je lepší jít pěšky, než lézt do metra, a stejně tak by to bylo v případě Florence, kdyby tady bylo jak. Současně to jde pouze kolem Masaryčky. (Což je mimochodem další příklad, kdy je prostě lepší popojít pěšky než použít metro.)

      • Rostislave, v tom případě je zřejmě, že vůbec netušíte, jaký provoz na SJM probíhá. Většina vozidel jí nepoužívá jako tranzit přes celé město. Ale chápu, kdo jezdí autem, bude ve vašich očích nepřítel 🙂 A auta největší zlo vesmíru 🙂

          • Rostislav Adam
          • 14/03/2016

          Právě, že dost dobře vím, jaký provoz jak na magistrále, tak i na podobných velkých cestách je. Jedna tranzitní trasa mi vede přímo kolem práce. A opravdu jde spíš o tranzit skrz město, než nějakou dopravu dovnitř oblasti. Prostě auta obsadí všechno místo, kam můžou.
          Samozřejmě, jsou skupiny lidí, kteří to auto opravdu musí použít, ale těch je výrazná menšina.
          A když jsme u toho, tak auta pro mne sice dvakrát něčím dobrým nejsou, ale největším zlem je pro mne lidská blbost.