Dopravní podnik hl. m. Prahy představil v pondělí 18. 4. 2016 novou, resp. zmodernizovanou tramvaj Škoda 14T. Pro cestující jsou nejpodstatnější změnou odstraněné lavice pro boční sezení, které byly nahrazeny sedadly po a proti směru jízdy. Zároveň byl ve voze vyměněn typ všech sedadel. V rámci modernizace byly odstraněny také technické problémy, se kterým se tento typ tramvaje potýkal.
Jelikož je u DPP v poslední době trendem upozornit na novinky novým barevným schématem vozu, obdržela Škoda 14T zcela nový lak, barevně odlišný od původních vozů 14T. Tentokrát se vracíme k barvám původních vozů Škoda 15T a jednotkám metra M1. A to v době, kdy se i například Českým drahám po mnoha letech daří sjednotit jednotný vzhled jejich vozů. V Praze tedy máme další barevné schéma a jednotný vzhled vozidel je opět v nedohlednu. Jen se bojím dne, kdy Ropid bouchne do stolu a i DPP nařídí používat jejich jednotný nátěr, o kterém se říká, že v Ropidu vytvořili v programu Malování.
Co ovšem považuji za nejzásadnější nedostatek zmodernizované tramvaje Škoda 14T je chybějící klimatizace. A tento názor se začíná často objevovat i v diskuzích pod články. Takže inovovaná tramvaj sice má nové uspořádání sedadel, ale v létě bude cestování tímto typem tramvaje opět nesnesitelné.
Základní barvy MHD (DP) k Praze neodmyslitelně patří po desetiletí (stačí se podívat do Muzea). Není přeci možné je svévolně měnit ála Ropid…? Myslím, že tuhle 4% organizaci, která šikanuje 96% Prahy, by už konečně měl někdo pořádně kopnout do pr….. Eva.
Tak tahle tramvaj je zřejmě prokletá. Myslel jsem, že to je lépe udělané. Sice zmizelo to pitomé umístění sedadel ve zvýšených článcích, ale teď se do středního článku, nebo ven dost obtížně člověk dostane. Snad ještě DPP změní rozmístění sedadel, případně úplně odstraní sedačky na začátku čtvrtého článku.