Ropid posiluje linku 142 naruby

V Praze jsme si za ty roky už zvykli, že večerní zatahující spoje jezdí většinou jednu minutu po pravidelném spoji. Pokud se jedná o krátkou trasu do vozovny, má to logiku. Spojem by téměř nikdo nejel a je zbytečné držet tramvaj s řidičem na konci směny na konečné o 5 minut déle. V případě, že např. tramvaj zatahuje do vozovny přes celé město a drží se 1/2 až 3/4 své trasy, tak už by stálo za to, aby takový spoj jel v proloženém intervalu a nikoliv minutu, dvě, za pravidelným spojem. Ale dobře. Lidí cestuje v této době méně a stačí pravidelné spoje.

Zajímavé prohlášení ovšem vydal Ropid k zatahujícím spojům na lince 142. Spoje, kteréíve zatahovaly z Nádraží Veleslavín do garáže Řepy bez cestujících jsou nově označeny v jízdním řádu a přepravují cestující v úseku Nádraží Veleslavín – Ciolkovského. Odjezd zatahujících spojů je většinou jednu minutu po odjezdu pravidelného spoje. Ok, na to jsme zvyklý od tramvají. Jenže Ropid prohlásil, že těmito spoji posiluje provoz linky 142 ve večerních hodinách na základě podnětů od cestujících a MČ Praha 6. A tady se dostáváme k posilování provozu na ruby. Ropid posílá od metra nejprve spoj 142 jedoucí v celé trase a minutu za ním zkrácený spoj na Dědinu. Z logiky věci cestující vystupující z metra pojedou prvním spojem a nebudou zkoumat, zda náhodou zrovna za tímto spojem jede ještě zkrácený spoj. Výsledkem bude naplněný první spoj a druhý téměř prázdný.

Ve městech, kde se opravdu snaží posilovat městskou dopravu na to jdou opačně. Nejprve vypravují posilový spoj jedoucí jen na sídliště, kterým odjede značná část cestujících a až poté, s časovým odstupem, odjíždí spoj jedoucí v celé trase. V druhém spoji je uvolněna kapacita těmi, kteří odjeli předchozím spojem jen na sídliště. Výsledkem je lepší rozložení celkového počtu cestujících do zmíněných spojů.

Fandím využívání zatahujících spojů pro cestující, ale chtělo by to lépe časově rozvrhnout a proložit spoje při dlouhých večerních intervalech.

Jízdní řád linky 142