Poté, co Ropid zaintegroval do dopravního systému PID oblast Neratovicka a Mělnicka, prsil se, že dokáže do jara 2016 (poté do 1. 7. 2016) zaintegrovat i oblast Kladenska. Oblast, kde např. na linkách Praha – Kladno funguje kapitalistické prostředí a o zákazníky tady bojuje hned několik dopravců. To se samozřejmě Ropidu nelíbí a rád by tady vytvořil svůj monopol linek, se „svými dopravci“, na kterých by jezdily autobusy v laku „Malování PID„.
Ač má Ropid velkou část zaměstnanců vyčleněnou pro organizaci příměstské dopravy a navíc má svého „kamaráda – bývalého plánovače z Ropidu“ Martina Jareše v křesle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Středočeského kraje, vypadá to, že Kladno je pro Ropid příliš velké sousto. Také primátor Kladna se několikrát nechal slyšet, že nechce, aby kladenskou MHD dostal do rukou Ropid. Čemuž se nelze divit, když sledujeme, jak si Ropid hraje s pražskou MHD a neustále přečíslovává linky a mění jejich trasy. Možná v posledních měsících Ropid přesunul všechny své kapacity na realizaci obnovení čísel tramvajových linek 15, 19, 21 a 23, které jsou jejich dlouhodobým šotosnem a Kladno se tak odložilo na později, jak uvádí server idnes.cz.