Zatímco tramvajáci chtějí, aby semafory na Strossmayerově náměstí v Praze 7 byly trvale vypnuté pro jejich plynulejší průjezd křižovatkou, místní občané trvají na zapnutých semaforech. To se dá snadno pochopit, jelikož přes křižovatku dnes jezdí sice minimum automobilů, avšak velké množství tramvají a ty mají před chodci přednost. Pro starší spoluobčany a osoby se sníženou pohyblivostí není proto snadné přejít rozsáhlou tramvajovou křižovatku. Řešením ani není, aby tramvaje zastavovaly uprostřed křižovatky a řidiči tramvají vystupovali z vozidla a pomáhali zmíněným osobám s přechodem přes křižovatku.
Napsali o DPP: Obrovské lidské gesto: Řidič tramvaje zastavil, zablokoval provoz … – Blesk.cz https://t.co/gZTwImxzC1
— DPP.cz (@dpp_cz) 2. června 2016
Světelná signalizace je nově zapnuta v pracovních dnech do 19 hodin. V noci a o víkendech je signalizace i nadále vypnutá. Což považuji za nejrozumnější řešení. V těchto obdobích je nejen menší tramvajový provoz, ale také se pochybuje v okolí křižovatky méně chodců a není problém přejít prázdnou tramvajovou křižovatku.
Na Strossmayerově náměstí bude od středy obnovena světelná signalizace. Semafory budou v provozu od 7 do 19 hodin
Od 1. …Zveřejnil(a) Praha 7 dne 6. červen 2016
Signalizace na Strossmayerově náměstí byla zkušebně vypnuta. Změna přinášela zkrácení zdržení chodců, ale také zrychlení…
Zveřejnil(a) Pražské tramvaje dne 7. červen 2016
Osobně si myslím, že by bylo ideální to vyřešit vypnutím semaforů, ale povinností tramvaje zastavit v zastávce, a ještě bych změnil přednost na vlaky z Milady Horákové, respektive Vltavské. (tj. nutnost zpomalení řidičů jedoucích na křižovatku)
Nebo přednost zprava 😀