Kdykoliv se v poslední době hovoří o TunelBusech (expresních autobusech, které by lidem zkracovali cestování skrze tunelový komplex Blanka a Strahovský tunel), zaznívá z Ropidu odpověď, že by takový autobus byl moc oblíbený a drahý. O to víc mě překvapila informace o novém ZOObusu, který je v plánu letos zavést.
Jezdil by pravděpodobně z Holešovic kolem Vltavy za Stromovkou, přes Císařský ostrov (zastavoval by u lávky k zoo), a pokračoval dále do Podbaby a na Hradčanskou. O tomhle ZOObusu se říká, že by byl také oblíbený, jako TunelBus, ale nikde nejsou prohlášení o tom, že by byl drahý a nebyly by na něj peníze.
Zkrátka se měří jiným metrem. Ono i původní důvod kompletní změny tramvajového linkového vedení bylo ušetřit. A nakonec bude po změnách stát provoz tramvají víc o 130 milionů ročně.
Aneb největší blbost v historii Ropidu vymyšlena. Možná to využijí studenti, když tam pojedou, ale rozhodně ne maminky s kočárky… Lepší by bylo zavést expresní BUS přes Trojský most do ZOO bez zastávky, nebo tramvaj, tu si však nedokážu představit, jak se bude klikatit Trojou. To bych raději posílil 112 bez zastavení. Jedinou výhodu vidím, že by někdo jezdil i z Hradčan, ale tento autobus bych pak vedl k obratišti u ZOO, ne přes Císařský ostrov. Zkrátka a dobře, Holešovičtí cestující spíše využijí tu 112 (dojezdová doba bude asi stejná) k ZOO před bránu, než k Cís. ostrovu. Ale je fakt, že to zvýšení nákladů u tramvají je opravdu nesmysl, dle mého zatím stojí hlavně nesmyslná sóla (15, 21-tu bych teda zrušil atd.). Spíše než na tramvaje bych dal peníze na autobusy.
V článku není ani jednou zmíněn Ropid, tak nevím, proč tento magistrátní projekt (a Prahy 6 a 7) hned připisujete jako nápad Ropidu.
Tak nevím, tohle beztak bude linka s intervalem 30 minut, nebo něco podobného, zatímco ty busy tunelem by byly minimálně co 10 minut. Nicméně o moc víc, než spojení Hradčanské a dalších ulic s Holešovickým nádražím, nenabídne, takže to vypadá jako nesmysl, krom toho, že se bude muset řešit průjezd od Bubenče, a pokud to bude závlekem na Císařský ostrov, tak to opravdu nikdo nevyužije.
Jde o to, že tzv. „tunelbus“ by byl mnohem nákladnější než bus přes Stromovku. A když nejsou peníze na nic většího, musí se využít to co je… Kdyby se vytvořila linka „tunelbusu“ a kvůli penězům by jezdila v dlouhých intervalech, vyšel by tady na webu článek s titulkem: Tunelbus kapacitně nedostačuje, za všechno může ROPID!
Ahoj Ondro, zvažovaná linka je především iniciativou MČ Praha 6 a Praha 7. Zatím proběhlo pouze jedno místní šetření, které ukázalo, že bez poměrně rozsáhlých stavebních úprav je průjezd takové linky z Holešovic až na Podbabu těžko představitelný (průjezdy uzavřenými areály, úzkými komunikacemi, po nezpevněném povrchu, s rizikem poškození podvozku v podjezdu u Nádr. Bubeneč atd.). Pokud by byla linka někdy v budoucnu zavedena, bylo by to s výrazným finančním přispěním obou městských částí v oblasti investic do infrastruktury a následně i do provozu. Ve v médiích diskutované podobě taková linka rozhodně letos vyjet ani fyzicky nemůže, je ovšem plným právem médií o takových možnostech s jistou mírou fantazie psát. Fyzikálně možné je maximálně realizovat linku z Nádraží Holešovice do zadní části Stromovky a následně k lávce na Císařský ostrov. Na provoz podobné linky bychom ale určitě požádali městské části o výrazné spolufinancování, které by určitě muselo představovat většinu vynaložených nákladů.
ZooBUS neřeší pouze dopravní obslužnost, ale také by měl ulehčit Troji. Když přes den do zoo dorazí 15 tisíc návštěvníků, tak tam pravidelně kolabuje doprava. A věřím, že řada obyvatel Troji, návštěvníků i zaměstnanců zoo na Ropidu za zlepšení dlouhodobě lobbuje. Ostatně, mluví se o tom už pár let.
To že si z tiskové zprávy, kde jsou 4 důvody nezavedení busů do tunelu, vezmete jen jeden, neznamená, že ty další 3 neexistují. Ale chápu, že senzační titulky se lépe dělají tímto bulvárním způsobem.