Arriva už rok odříkává spoje MHD, cestující marně čekají, ale ROPID je v klidu

Občas se stane, že má autobus zpoždění. Většinou je to z důvodů silného automobilového provozu na hlavních tepnách ve městě. Člověk je sice naštvaný, ale má proto pochopení, jelikož taková je zkrátka dopravní situace v Praze.

Ovšem před rokem se do Prahy a Středočeského kraje masivně rozšířil nový nešvar. Dopravce odříkávají své pravidelné spoje a cestující marně čekají na zastávkách – často v brzkých ranních hodinách. Největší zkušenosti s tím mají cestující, kteří musí při své cestě využít spoje provozované (vlastně neprovozované) společností Arriva v jižním segmentu území spadajícího pod Pražskou integrovanou dopravu, kterou organizuje společnost ROPID.

Smůlu mají především cestující, kteří ke své cestě do školy, do práce, či k lékaři musí používat následující linky, na kterých se vyskytují v posledním roce problémy: 165, 173, 223, 240, 297, 303, 308, 309, 311, 313, 326, 327, 328, 332, 333, 335, 341, 380, 383, 397, 461 a 465.

Na odhalené prohřešky dopravce Arriva upozornil v pondělí web tram-bus.cz a zveřejnil dlouhé seznamy odřeknutých spojů. Ač server tram-bus.cz na problematiku upozorňuje už téměř rok, zda se, že organizátorovi dopravy, společnosti ROPID současný stav vůbec nevadí a toleruje ho. Resp. udělí dopravci pokutu za neodjetý spoj, ale výše pokuty bude pro dopravce spíš symbolická, jelikož udělené pokuty nepřináší žádné zlepšení.

Odřeknuté spoje společnosti Arriva dne 10.6.2016. Zdroj: tram-bus.cz

Odřeknuté spoje společnosti Arriva dne 10.6.2016. Zdroj: tram-bus.cz

Společnosti ROPID a Arriva si ale rozhodně nejsou cizí. Podle zpráv na sociálních sítích si někteří zaměstnanci Ropidu občas přivydělávají u Arrivy, jakožto řidiči autobusu. Dále obě společnosti spojuje mluvčí Ondřej Kubala, který v minulosti vystupoval jak pro Ropid, tak pro Arrivu. Ač společnost Arriva kapacitně nezvládá odjezdit své spoje, přesto byly dopravci několikrát navyšovány dopravní výkony, jak uvádí server tram-bus.cz.

► Kompletní zpráva webu tram-bus.cz včetně podrobných tabulek

 

Celá situace a vztah mezi Ropidem a Arrivou je tak zahalen v kouři, ze kterého občas vyjede nově přelakovaný autobus do laku „Malování Ropid“.

Autobus opatřený nátěrem "Malování" PID na lince 414 v Černošicích.

Autobus opatřený nátěrem „Malování“ PID na lince 414 v Černošicích.

► Kompletní zpráva webu tram-bus.cz včetně podrobných tabulek

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

4 Comments

    • Nabla128k
    • 13/07/2016

    A dalo by se vysvětlit co to znamená odřeknutí spoje? To je nějak smluvně možné, že si dopravce řekne tohle nejedu, nechce se mi? Nevidím do toho.

    • Odřeknutý spoj znamená, že dopravce se přizná Ropidu před uskutečněním spoje, že ho neodjede. Ať už z důvodu nedostatku provozuschopných vozidel, či z nedostatku pracovní síly.

    • Petr Novák
    • 13/07/2016

    Nedávno jsem čekal na Sídliště Prosek na l.177 se mnou čekala kolegyně v sobotu na autobus 295 chtěla ve 14.18 jet do Nemocnice Bulovka mně spoj jel na čas druhý den jsem se od seniorů stojících na stejné zastávce čekající na l.295 říkali že ten spoj ve 14.18 nakonec nejel.
    Tomu říkám pořádek,soukromý dopravce si může dělat co chce,kolegyně jela za matkou která leží v Nemocnici Bulovka a díky nepořádku musela volit jinou cestu jak se tam dostat a soukromý dopravce by se měl snažit nějak to napravit ještě když o víkendu jede 1 spoj za hodinu!
    Co se s tím bude dělat? Měl by soukromý dopravce dostat vysokou pokutu za to že nepřijel!
    Nebo pokuď se to bude i nadále opakovat tak prostě tyto spoje si vezme nazpátek Dopravní Podnik Praha.s pozdravem Petr Novák

      • Pacient
      • 13/07/2016

      To se proste obcas stava, nic neni 100%ni. Berte to jako sluzbu potrebnym, neprijede, pojede dalsi, nebo neco jineho. Pokud nekomu zalezi na kazde minute, ma sve auto a ridice.