Včerejší prohlášení starosty a radních Prahy 6 bylo neuvěřitelné. Na setkání s novináři vlastně řekli, že řidiči si oblíbili tunelový komplex Blanka, jezdí v něm hodně aut a tak je zapotřebí zavřít jeho výjezd na Prašném mostu. Velmi to připomíná Cimrmana – otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi.
Zarážející je naivita starosty, jestliže si myslí, že pokud zavře Blanku na Prašném mostu, zmizí kolony a všechna auta z kulaťáku a Svatovítské. Tohle totiž není pohádka, ve které Arabela otočí kouzelným prstenem a auta zmizí. Ti řidiči pojedou do Dejvic, Bubenče, Vokovic a dále do Roztok, Horoměřic a na Suchdol i když se zavře výjezd z Blanky. Jen se ty auta „přelijí“ z tunelu opět na povrch – do ulic Patočkova a Milady Horákové, kam se tím vrátí silný automobilový provoz.
Nejhorší je na celé situaci, že dopravní problémy nejsou na Vítězném náměstí a ve Svatovítské ze dne na den. Ale dosud s tím starosta a radní Prahy 6 nic nedělali. Tedy kromě zřízení semaforu na přechodu pro chodce při výjezdu z kulaťáku do Svatovítské. A ještě tam každý den posílají stabilní hlídku policistů, kteří pokutují chodce přecházejí mezi stojícími! auty na červenou. Jestliže jsou volné kapacity policistů, daleko víc by prospělo, kdyby na místě řídili dopravu místo semaforu. Jenže, kdo by potom pokutoval chodce…
Vydané radniční desatero nic nevyřeší. Situaci na Vítězném náměstí a v ulici Svatovítská by mohla vyřešit nová komunikace Svatovítská – Evropská (zvaná KES), která by odklonila dopravu z kulaťáku a vedla od křižovatky Evropská x Gymnasijní, kolem dnešní železniční trati, ke křižovatce Svatovítská x Václavkova. Tato komunikace už je v plánech řadu let. A to jako kapacitní automobilová spojnice v režimu 2+2 pruhy. Jenže i tohle řešení radnice bojkotuje. Komunikaci sice podporuje, ale navrhuje z ní udělat „městskou třídu“ (v oblasti nikoho). Tzn. 1+1 pruh pro auta, 1+1 pruh pro cyklisty, 1+1 pruh pro chodce. Takže by stejně nedokázala odlehčit dnes přetížené Svatovítské a Vítěznému náměstí. Přitom by se tím mohlo podařit dostat automobily mimo obytnou zónu.
Nečinnost radnice Prahy 6 má samozřejmě dopad i na ty, kteří nechají auto doma a jedou městskou hromadnou dopravou. V dopravním pekle, jak lze nazvat široké okolí Vítězného náměstí, totiž kolabuje provoz autobusů MHD, které jsou uvízlé v kilometrových zácpách. Autobusy nabírají až hodinová zpoždění.
Na závěr taková zvláštnost Prahy 6. V novodobé historii měla tato stotisícová městská část vždy výrazné a známé starosty-starostky. O tom, kdo vládne Praze 6 od roku 2014 nemá drtivá většina občanů ani ponětí. Což potvrdilo několik zveřejněných průzkumů. Případné prohlášení starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře ve smyslu „Zasypte Blanku“ by ho mohlo zviditelnit. Pokud by Blanku navíc osobně zasypal, zapíše se i do historie města.
Kdo vládne Praze 6?
Starostou „šestky“ je Ondřej Kolář ze strany TOP 09. Místostarostou pro dopravu a strategický rozvoj Martin Polách z hnutí ANO 2011. Dále sekundují další radní z vládnoucí koalice TOP 09 + ANO 2011 + Starostové a nezávislí + KDU-ČSL.
Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), člen komise Strategického rozvoje MČ Praha 6
Tak ono je alibistické i to, že nějaká nová komunikace nějak zvlášť pomůže, i kdyby měla 2+2 pruhy. Holt do ulic se vydá tolik aut, kolik jich jsou komunikace schopny pojmout, respektive do té míry, kdy se řidičům ještě to zdržení vyplatí.
Smutnou skutečností je, že po otevření tunelu Blanka jsou na denním pořadu zácpy v severní části Trojské ulice. Takže zasypání, nebo zavření Blanky by svým způsobem mohlo být řešením, alespoň někde. Ostatně k tomu může časem dojít, neb jednou z podmínek kolaudace Blanky je, že bude Severní část Pražského okruhu.
Zasypání jen vrátí dopravu na povrch a to ve větší míře, než před spuštěním Blanky.
Ono je to fakt o kapacitě těch silnic. Ve větší míře by to bylo první dny, pak by se to zase vracelo zpátky. Jakmile cesta autem překročí určitou mez, tak řidiči začnou odpadávat, respektive začnou používat jiné dopravní prostředky. V dopravě tomu říkají dopravní indukce/redukce.
Jako občan Prahy 6 jsem si našel jak se jmenuje starosta a napsal mu. Je to bohužel panák, který žádné věcné argumenty nemá. Ve starých Vokovicích vzniklo odstavné parkoviště pro Středočechy a to po zavedení nejblbějšího parkovacího systému ze všech pražských obvodů. Jedná se o ulice V Středu severní část + náměstíčko, V Kruhu, V Lužci, Půlkruhová, Na Loukoti tad. Logický a očekávaný důsledek nejblbějšího systému parkování ze všech pražských obvodů. Tam, kde dříve stáli Středočeši u metra a nikomu nevadili – např. Kladenská od závor u nádraží Veleslavín ke škole, část ulice Na luzích u zvláštní školy to nyní zeje prázdnotou a Středočeši a Účkaři se přesunuli do svobodných rezidenčních ulic nejblíže k metru, což chápu a nelze jim to vyčítat. Jako letitý dřívější občan Suchdola vím, že problémy vznikly až po zrušení 1 pruhu pro automobily od přívozu v Podbabě až ke Kulaťáku, nikoliv kvůli Blance, dtto na Petřinách, na Karlovarské. Namísto toho, aby ranní či odpolední špička co nejdříve odjela, dělají vše proto, aby jeli řidiči co nejpomaleji pražskými ulicemi. Namísto toho vznikají dementní červené cyklopruhy, kterými žádný cyklista nejezdí, protože raději pojede paralelní tichou ulicí bez provozu. Navrhnout uzavření výjezdu na Prašném mostě z Blanky může navrhnou je opravdový „lumen“, řidiči by využili výjezd u Sparty a Prahou 6 by projeli kolem Kulaťáku taky, a ještě by ucpali již tak ucpaný výjezd v Patočkově.
Petře, naprosto s vámi souhlasím. Je to tak, jak píšete. A současné vedení Prahy 6 a Prahy dopravní situaci jen zhoršuje.
Praha 6 je absolutně laxní i v propagaci MHD. Např. potenciál nádraží Ruzyně a cesty do centra Prahy vlakem za 23 minut je zcela opomíjen a nepropagován. Nastupuje tak 5 lidí. Pokud by pendloval vlak Ruzyně – centrum a zpět – nebo až do Hostivice, jistě by to byla dobrá volba (P+R u nádraží mají v Německu úplně všude) k odlehčení Prahy 6, do Čakovic to zavedli a funguje to. Stejný potenciál má i Sedlec, ale to musí dle mne dostat Středočeši P+R bonus. Ovšem taková levná řešení by nenaplnily stranické kasy přes stavební firmy, takže budeme čekat na rychlodráhu ještě spoustu let
Tak ono Ruzyňské nádraží je přece jen poněkud z ruky a ne zrovna ideálně dostupné. Možná až po modernizaci trati(tedy za nějakých 20 a více let) se to nějak zlepší.
A Sedlec je pouze zastávka, pro Horoměřice nepohodlně umístěná a Roztokám nepomůže, ty navíc mají vlastní nádraží. A vlak Roztoky – Libeň už beztak jezdí.
Právě, problém je umístění zastávek. V Čakovicích to funguje taky jen pro těch pár lidí, co bydlí u nádraží. Ostatní jezdí na metro autobusem.
Dle mého názoru je nesmysl vinit z čehokoliv tunel Blanka. Problém jsou překážky při výjezdu, či vjezdu. Tedy pokud vyjedu z tunelové trouby z Blanky, jsou cestou na Kulaťák 3 semafory a zúžení až do 1 pruhu (ve Svatovítské), dtto semafory v Nové Povltavské v Troji cestou na opačný konec Prahy. Obdobný problém byl svého času na Barrandovském mostě – 1 semafor dělal kilometrové kolony na Jižní spojce, most samotný taktéž za nic nenesl vinu – nyní tento problém neexistuje. V Nové Povltavské se tvoří kolony při odpolední špičce směrem do Holešoviček ven z centra zejména kvůli 2 semaforům. Řešení existuje – stačí se inspirovat křižovatkou při cestě do Mělníka po odbočení z D8. Je tam trvale volný průjezdný rovný pruh a funguje to.
Bohužel taktéž navigace ženou mimopražské na Kulaťák, my místní známe mnoho cest z Blanky do Vokovic, Ruzyně a tímto směrem ven z Prahy a přes Kulaťák nejezdíme.
Co se týče starosty Prahy 6 pana Koláře, za 75 tis. Kč měsíčně od nás daňových poplatníků, ten setrvale odmítá odpovědět jakýkoliv konkrétní dotaz týkající parkovacích zón, odmítá přijet do starých Vokovic, kde je teď odstavné parkoviště a jiné ulice zcela zejí prázdnotou ve dne v noci, odmítá odpovědět na to, proč Praha 6 přivodila protiprávní stav, kdy neponechala průjezdnou šíři 6 m v obousměrných ulicích a raději kořistí z uživatelů bílých, fialových a modrých zón vytvořených po obou stranách ulice, dále odmítá odpovědět, proč se s tímto nevypořádá městská policie, která ovšem šikanuje v sousedních ulicích ze stejného důvodu, kde zóna není – např. ulice V Středu. Praha 6 zejména zatajuje, která konkrétní osoba navrhla tu kterou ulici do parkovací zóny, a na základě jakých konkrétních prokazatelných zjištění byla ulice navržena. Na infolince Prahy 6 neví ani, zda to byl odbor dopravy či TSK.
Mám za to, že nádraží v Ruzyni vůbec není z ruky (míním pro Středočechy), protože Drnovská spojuje dálnici D5 a D6, problém je, že tam nyní stojí 1 vlak za hodinu. Veleslavín užívá dost lidí k cestě do centra, od té doby, co tam stojí všechny vlaky, dříve tam také stával 1 za hodinu, ddto v Sedlci, kde u Vltavy je dost místa na zátopové louce pro případné parkoviště. Myslím, že zásadní je ovšem zavést P+R bonus. P+R na Zličíně, odkud cesta metrem do centra trvá sama o sobě dost dlouho také není v ideální poloze směrem k Berounu a všem vesnicím tím směrem.
Závěrem – pár Středočechů po zavedení zón již začalo nádraží v Ruzyni užívat, ale bohužel potenciál je větší a nevyužitý. Ovšem od starosty Koláře lze čekat tak maximálně tisková prohlášení.
Že by v Sedlci bylo moc místa, to se zrovna říct nedá. Krom toho to jaksi neřeší tu silnici do Roztok samotnou, takže spíš komplikace. A vlaky se stejně budou moct obracet až v Roztokách, kde je nádraží a tím i možnost poslat vlak po druhé koleji. Pendl po jedné koleji z důvodu hustoty provozu jaksi není možný.
Nádraží Ruzyně je i pro Středočechy dost nevhodné, to už jsou lepší Hostivice. Co se Veleslavína týká, tak ten získal na důležitosti poté, co tam vznikl terminál. Nádraží Ruzyně si užila své největší slávy poté, kdy byla zrušena původní 218 a byla nahrazena šíleností v podobě 108, kdy místní radši šli na vlak, než aby šli na autobus, který je nedostane do lepších končin.
Co se Blanky týká, tak její problém tkví v neexistenci okruhu a také mnoha Pražanech, kteří nechtějí nechat svého plechového miláška doma. Ono se té Jižní spojce taky ulevilo, když tam byla zavedena spojka mezi D5 a D1. Vzhledem k tomu, jak stavba silnic dnes plánuje a prosazuje, tak si můžeme být jisti, že ten okruh tady minimálně ještě 10-20 let nebude.
Byl jste někdy v Sedlci pane Adame ? Mám o tom značné pochybnosti. Mezi cyklostezkou a břehem Vltavy je spousta místa (např. pro P+R parkoviště – nyní náletová zeleň) – chodím tam často na brusle, takže mám detailní přehled. Pokud se zahltí parkoviště v Roztokách u nádraží, co dál, že ? A z Roztok vede pod tratí krásná „vymazlená“ silnice až na hranice Prahy.,
Za to další dopravní expert vedle starosty Prahy 6 Koláře, Dolínek (ČSSD) navrhuje P+R Na Vypichu – jet tam snad stanice metra ? Je to tramvají blízko na metro ? Jistě jet zúženou Karlovarskou na P+R to je výhra !
Naopak racionálně chovající se Středočeši parkují kde se dá, počet aut u vyhořelého skladu u nádraží Veleslavín roste, na trávě u kolejí na křižovatce Kladenská/Alžírská rovněž, stejně tak se objevují na sídlišti Dědina ve Vlastině, v Liboci u dětského hřiště u kolejí.
Počet parkovacích míst o které Prahu 6, okradl Kolář + na magistrátu Dolínek, které zejí ve den v noci prázdnotou bych počítal již do tisíců – objevil jsem další místa na Petřinách, u kolejí pod poliklinikou Na dlouhém lánu.
Ti, kdo pozorují experta Dolínka ví, že prohlásil, že se diví, že po prodloužení metra A tímto metrem jezdí lidé, stejná logika jako u Koláře a tunelu Blanka.
Kolář ten okrádá daňové poplatníky tím, že si nyní platí sebepropagaci v lokálních časopisech Prahy 6, jak už dopravu v Praze 6 vyřešil – skutek-utek. Např. část aut z uzavřené Korunovační se přesunula do ulice Na Krutci – tu ovšem uzavřít nechce na rozdíl od výjezdu z tunelu Blanka.
Mám to docela blízko. A rozesrat to tam kvůli pár místům pro auta nemá smysl (včetně autobusů do Dejvic, kterým by tohle nijak nepomohlo tohle nijak nepomůže, spíš naopak). To už spíš vystavět něco nového v Roztokách. I když mám dojem, že Roztoky mají pro Středočechy parkovacích míst dost.
Vypich je pro P+R rozhodně daleko zajímavější než Sedlec. Jednak dvě stanice metra poblíž, na něž se dá pohodlně dostat busem nebo pěšky. 2 linky tramvají, z čehož jedna metrolinka. Petřinská trať, i když ta má smysl spíš pro cestu zpět (Cíle shodné s 22 a 25). A k tomu přímé spojení na Smíchov.
Středočeši se moc racionálně nechovají, ostatně stejně jako mnozí Pražané. Směrem na Kladno se dá pochopit, že se lidem nechce platit za dva různé tarify, a to ještě jen, jestli zrovna pojede dopravce SID. To by ale s integrací mělo zmizet, krom toho, že by se mohly vyřešit spory mezi ČSAD MHD Kladno a ostatními dopravci (Exprescar, ICOM,…). Prostě používat auto, když ho nepotřebuji(třeba jen kvůli tomu, že na bus je to 200 metrů, pro zdravého člověka žádný problém), je pitomost. (Nejsem proti dobře odůvodněnému použití auta.)
Tak neschopnost Prahy 6 pod vedením pana Koláře řešit dopravu graduje. Opravdu mohu potvrdit, že MP šikanuje zejména staré občany na přechodu pro chodce se semaforem na Kulaťáku – sám jsem to viděl. Ulicím kolem Kulaťáku zóny nepomohly, kvůli hustotě osídlení je tam stejně plno – Kafkova, Na Hutích atd. Problém nedostatku odstavných parkovišť se přelil i do středních Čech – dle TV NOVA jsou přehlcena parkoviště u nádražích v Roztokách, v Hostivici, v Úvalech. A potom musíte poslouchat bláboly nejhorší primátorky Prahy od roku 1990, která by manažersky nezvládla ani provoz záchodků v metru o 4 kabinách a 3 pisoárech, že žádost hejtmana o schůzku ve věci je předvolební propaganda, a že Středočeši mají jezdit MHD – kam mají dát auta u MHD, jsme se ovšem nedozvěděli.
Stále přetrvávají absurdity ulic zcela zejících prázdnotou ve dne v noci – např. Kladenská od závor k Alžírské, Na Luzích a Středočeši stojí na trávě u kolejí, na drážních pozemcích u nádraží Veleslavín, ulice V Nových Vokovicích
Na idnes byla statistika nárůstu dopravy rok po otevřená Blanky, Na Jugoslávských partyzánů je tak mírný, že věcně Blanka za nic nemůže.
Perly z radnice :
odbor dopravy – Kdo konkrétně navrhl tu, kterou ulici do systému modrých zón ? Bez odpovědi. Jak to vzniklo ? Máme studie z roku 2008 (patrně si nevšimli zprovoznění Blanky a metra A). Kdo navrhl další rozšíření zón ? Bez odpovědi. Proč neřešíte zahlcení ulice Na Krutci po uzavření Korunovační ? Bez odpovědi. Proč nelze platit v modré zóně (krátkodobé stání) jedinými zákonnými platebními prostředky – bankovkami a mincemi ? Když se Vám to nelíbí, tak tam nejezděte. Ulice patří městu tak, co je Vám do toho. Místní řešení je nadřazeno nad zákon ! Jak Praha 6 zaručí občanům, že nebudou šmírovány vozidly ELTODO, a.s. jejich domácnosti (2 kamery míří vzhůru od země), když je to v rozporu s občanským zákoníkem ? To není možné (pracovnice odboru dopravy nikdy šmírovací auto neviděla). Nás ELTODO, a.s. nezajímá, my s nimi nic nemáme.
Kolář a Polách – 2 obecní nemehla : Proč neodpovídáte na maily občanům – bez odpovědi – já jim to vyřídím. Kdy se můžeme sejít ve věci dopravy – 1 exhibuje u fotografie Havla, další setrvale nemá čas kvůli politickým akcím. Kam mám předat protest proti rozšíření modrých zón ? Bez odpovědi.
Proč neřešíte zahlcení ulice Na Krutci kvůli Korunovační ? Jsme snad něco méně než obyvatelé ze Svatovítské ? Bez odpovědi.
tiskový odbor : Proč šíří časopis Šestka radniční propagandu, když je to nezákonné ? „Tento problém opakovaně řešili soudy s tím, že musí být v obecním časopise i oponentní názory“. My nic požádejte politický výbor, třeba Vám vyjdou vstříc se zveřejněním oponentního názoru.
Tak se ukazuje, jak obecní nemehla Kolář, Polách a Dolínek dobře „pracují“. Na idnes bylo 31.10.2016, že do MHD se už Středočeši nevejdou (ti kteří odešli od aut). Dopravci nemají řidiče do autobusů. Na trati do Kladna už není kapacita, je bohužel jednokolejná. A zkusmo zavřený výjezd z tunelu Blanka – řidiči to ignorovali nebo způsobovali nebezpečné situace. Ono pro Koláře je snadnější „masturbovat“ někde u totemů s fotografií Havla, kterými Praha 6 zahltila veřejný prostor a vyhodila peníze nás občanů. Na to Kolář manažersky má, na nic více nikoliv – vytvořil další dopravní problém Prahy 6- křižovatku na Bělohorské u hotelu Pyramida.
Teď byl prodloužený víkend a ukázalo se zase, jak je systém parkování dementní – dodatkové tabulky opomíjejí státní svátky (pouze So+Ne), takže když Středočeši vyrazí za celý prodloužený víkend za rodinou do Prahy, mají smůlu, stejně musí stát v nějaké svobodné ulici. Nedej bože, že si chce někdo s dětmi ze středních Čech, či vlastně kdokoliv o prázdninovém pracovním dnu uděklat výlet do Prahy, to má ještě větší smůlu.
Co dělají obecní nemehla Kolář s Poláchem – např. z metra Nádraží Veleslavín nevede podchod až za koleje – to tehdy mlčeli „borci!“, tak raději jezdí opakovaně obšancovat 20 ostrostřelců z PČR nádraží, aby někdo nešel přes koleje metr před závorami – úzké chodníky od nádraží, úzký vlez do podchodu, kde se slévá proud lidí z nádraží s proudem na vytížené linky MHD 119 + 142 a autobus do Kladna. Bravo politici z Prahy 6 + Dolínku.
No, u Idnes je třeba brát informace s rezervou. Pravda, dá se čekat, že další požadavky RoPIDu na dopravce bude nasazování (koupení) kloubových autobusů na některé linky, kvůli kapacitě. A k vlakům myslím není zas takový problém přidat další vozy. Snad jediné omezení je délka nástupiště na Masaričce.