Ve dnech 22. – 24. 11. 2016 proběhl v Praze 6. ročník autobusového veletrhu CZECHBUS, jehož mediálním partnerem byl dopravní magazín MHD86.cz. K vidění bylo osm desítek autobusů a to včetně představených premiér. Na veletrhu jsme stejně jako v loňském roce pro vás natočili speciální díl Dopravního podcastu.
Dále si můžete prohlédnout autobusy z kategorie městské dopravy, které byly na veletrhu představeny a mluvíme o nich v Dopravní podcastu.
Iveco Crossway LE City
Nejnovější Crossway LE City ve flotile Dopravního podniku hl. m. Prahy. Autobus je určen pro letištní linku AE a je podle toho uzpůsoben. V přední části vozu jsou umístěny police na zavazadla, nechybí klimatizace, či zásuvky USB u každého sedadla.
Iveco Evadys
Druhým autobusem od Iveca byl Evadys určený pro meziměstskou dopravu. Nic extra nečekejte.
Ekova Electric Electron
I letos přivezla ostravská firma na veletrh svůj elektrobus Electron. Tedy žádná novinka.
Mercedes-Benz Conecto G
Mercedes-Benz přivezl svůj levnější model se značkou Conecto. Přední maska nic moc, ale interiér vozu pekrfektní a prostorný.
Scania Citywide
Scania pro ČSAD Havířov. Interiér neuchvátil, kromě zvláštní tyče u dolní „čtyřky“ sedadel.
Škoda Perun HE s karosérií Solaris Urbino 12
Autobusy a trolejbusy s karosérií Solaris jsou moc pěkné. To platí i pro představený elektrobus Škoda Perun HE s karosérií Solaris Urbino 12. Interiér vozu vypadá prostorně a elegantně. Autobusem se můžete svézt u dopravce Arriva Morava.
Solaris Urbino 10,5
V černozlatém laku představil Solaris krátké desetimetrové Urbino. Interiér působí velmi luxusně.
Solaris Urbino 12 CNG
Dalším Solarisem byla dvanáctimetrová verze poháněná na CNG.
SOR NS 12 Electric
Pro mnoho návštěvníků byl velkým magnetem návštěvy nový elektrobusu NS 12. Nový design se dá očekávat i na nových autobusech a trolejbusech. Pod designem je podepsán Patrik Kotas, autor vzhledu jednotek pražského metra M1, či nových tramvají Škoda 15T. Co se týče designu elektrobusu, dovolím si tvrdit, že před deseti lety by to bylo super – dneska už „letí“ jiný design. Škoda, že si Patrika Kotase nezaplatila společnost Sor před několika lety.
SOR TNB 12
Klasická „Sorka“, jak jí většina z nás zná. V tomto případě se jedná o trolejbus s bateriovým pohonem, který je dodáván do Brna. Oproti Solarisům na první pohled laciné vozidlo.