DPP plánuje snížit komfort cestování v metru

Už brzy začneme my cestující, zatím zkušebně, jezdit v metru na tvrdých platových sedačkách. Tak by se dala shrnout z pohledu cestujícího plánovaná modernizace interiéru souprav metra M1, které jezdí na trase C a informuje o tom web lidovky.cz. Jedná se o krok zpět a snížení komfortu cestování. A to vše pravděpodobně jen proto, že Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nechce čistit čalouněné sedačky a plánuje v tomto ohledu šetřit.

Poté, kdy do tramvají se už několik let vrací dřevo a plast k sezení, dorazila tato „móda“ i do metra. Vlastně chybí ještě namontovat dřevěné nebo plastové sedačky do autobusů a bude to mít DPP komplet. V době, kdy se politici a dopravní podniky v ČR snaží lákat občany, aby používali ke svým cestám MHD, tak místo zvýšení komfortu cestování se děje pravý opak. Neumím si představit, že by podobný nápad prošel například na dráze a vrátily by se do železničních vagónů dřevěné lavice, na kterých cestoval do práce můj děda v době parních lokomotiv.

Z trojlísku tramvaj, metro, autobus považuji metro za jistým způsobem nadřazenější a komfortnější způsob cestování, což dokládá i chování řidičů automobilů, kteří jsou ochotni z automobilu přesednout jedině do metra, u jehož stanice ráno zaparkují. Myslím, že je chybným krokem z pražského metra dělat „socku“. Věřím, že daleko víc lidí ocení pohodlné sezení v metru, než plánované reklamní LCD obrazovky, či barevné světelné LED pásky nad okny.

Ateliér Patrika Kotase představil dvě varianty modernizace vozů M1, na které se můžete podívat na následujících pláncích, vč popisků.

Návrh „velké“ modernizace interiéru souprav M1. Foto: Ateliér Patrika Kotase

Návrh „malé“ modernizace interiéru souprav M1. Foto: Ateliér Patrika Kotase

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.